فرهنگ اصلی ترین نیاز و ضرورت جامعه است

زرین نامه: فرماندار شهرستان علي آبادكتول گفت: فرهنگ، اصلي ترين نياز و ضرورت يك جامعه است و ساير مسائل بر اساس فرهنگ آن جامعه شكل مي گيرد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: شوراي فرهنگ عمومي از جمله نهادهاي مهم و موثري است كه وظيفه سياست گذاري، هدايت و نظارت، تجزيه و تحليل وضع فرهنگ عمومي جامعه را به عهده دارد و بسياري از تعاملات موجود در جامعه نشأت گرفته از فرهنگ عمومي است.

وی اظهار کرد: فرهنگ و اقتصاد مکمل يكديگرهستند، اگر اقتصاد خوبي نداشته باشيم در حيطه فرهنگ نیز دچار مشكل مي شويم.

تجری تصریح کرد: فرهنگ هر جامعه حكايت از انديشه و تفكرات مردم آن جامعه دارد و هر چه سطح فرهنگ و آگاهي مردم بالاتر باشد زندگي كردن در آن جامعه بهتر خواهد بود.

وي با اشاره به برنامه هاي دشمنان در جهت تخريب جوانان تصریح کرد: دشمنان در بحث تهاجم و شبيخون فرهنگي جوانان ما را مورد هدف قرار داده و در حال برنامه ريزي هاي بسياري براي تخریب اين قشر اثر گذار کشورمان هستند.

فرماندار علی آبادکتول اذعان داشت: جوانان به عنوان سرمايه هاي اصلي نظام و انقلاب اسلامی، داراي ظرفيت ها و استعدادهاي فراوانی هستند و ما بايد براي حفظ جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن راهكارهاي مناسبی انتخاب کنیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آبادکتول نیز بیان کرد: اگر به سخنان چندسال اخیر مقام معظم رهبری نگاه کنیم، متوجه اهمیت بحث فرهنگی در کلام ایشان می شویم که باید به دنبال راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ اسلامی شویم.

حسن دیلم مسئله ی فرهنگ را امری مهم و پیچیده دانست و اظهار کرد: دشمن هزاران روش برای تخریب فرهنگ اسلامی ما برگزیده است و با تهاجم همه جانبه در حال هویت زدایی از نسل جوان است.

وی تصریح کرد: برای مقابله با این مسئله باید همه ی ادارات مشارکت کرده و بهترین راهکارهای خود را در جهت مقابله با آسیب های فرهنگ غرب ارائه دهند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه