جشن بادبادک ها/ توزیع مسواک و خمیردندان دربین کارناوال مهدکودک ها

زرین نامه: به مناسبت هفته سلامت مراسم جشن بادبادک ها و کارناوال مهدکودک ها در شهر علی آباد کتول و جشنواره غذای سالم در شهر مزرعه،امروز (۳ اردیبهشت) توسط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ شهناز شیرنگی، مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول، امروز (3 اردیبهشت) در مراسم کارناوال مهد کودک های این شهرستان گفت: اجرای کارناوال مهد کودک ها با حضور کودکانی از 10 مهد کودک شهرستان علی آباد کتول برگزار شده است.

وی افزود: در این کارناوال کودکان با حمل پلاکاردهایی که شعار سال در آن نوشته شده بود، با حرکتی منظم از میدان ولایت شهرستان علی آباد کتول تا مقابل شبکه بهداشت و درمان حرکت کردند.

توزیع مسواک و خمیردندان بین کودکان

شیرنگی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ خود مراقبتی و حفظ سلامت دهان و دندان، از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، به تعداد کودکان شرکت کننده در کارناوال خمیردندان و مسواک تهیه و در بین این کودکان توزیع شد.

وی در ادامه گفت: در اجرای این کارناوال به منظور آگاهی دادن به کودکان در خصوص خود مراقبتی، سی دی های آموزشی حاوی پیامهای بهداشتی، در قالب برنامه های کودک و انیمیشن به این کودکان داده شد.

جشن بادبادک ها در علی آباد کتول

کودکان مهد کودک ها پس از اجرای برنامه کارناوال، در مراسم جشن بادبادک ها که در زمین فوتبال محله خارکلاته شهرستان علی آباد کتول برگزار شد شرکت کردند.

مسئول آموزش سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول، در این زمینه اذعان داشت: اجرای این قبیل برنامه ها برای کودکان آنها را به سمت فعالیت های بدنی و تحرک بیشتر سوق می دهد.

شیرنگی در بیان هدف برگزاری این جشن یاد آورشد: با توجه به شعار یک عمر سلامتی با خود مراقبتی، این کودکان از هم اکنون با تحرک پذیری و فواید آن آشنا خواهند شد که نقش مهمی در سلامتی جسمی و روحی آنان دارد و هم اینکه تحرک باعث خواهد شد که در سنین بالاتر دچار بیماری های مزمن نشوند.

جشنواره غذای سالم و مسابقات نقاشی در شهر مزرعه

در ادامه برنامه های هفته سلامت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول، امروز همچنین جشنواره غذای سالم را در شهر مزرعه کتول برگزار کرد.

در این جشنواره که با عنوان«یک میان وعده سالم» برگزار شد، دانش آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر مزرعه کتول شرکت داشتند که بیش از 60 نوع غذای میان وعده سالم در این جشنواره ارائه شد.

گفتنی است، در ادامه جشنواره، مسابقات نقاشی با ارائه بیش از 100 اثر از بین دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی به اجرا در آمد که در پایان برنامه ها به نفرات برتر مسابقات نقاشی و نفرات برتر جشنواره غذای سالم جوایزی به رسم یادبود اهدا شد./شبستان

 

Aliabad 4.JPG - 24.52 کیلو بایت

Aliabad 3.JPG - 32.88 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه