فرزندانمان را با سبک زندگی فاطمه (س) تربیت کنیم

زرین نامه: نماینده ولی فقیه در تیپ یکم سپاه نینوای استان گلستان با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه (س) گفت: برای داشتن جامعه ای سالم، فرزندانمان را با سبک زندگی فاطمه (س) تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین فرخی در جشن بزرگ میلاد کوثر و بزرگداشت مقام زن در شهر مزرعه کتول گفت: نصف جامعه یک کشور را زن ها تشکیل می دهند و نصف دیگر را که مردان هستند را زنان پرورش داده و تربیت می کنند.

وی با اشاره به آیات قرآن از همسر فرعون به عنوان بانویی مومن و از همسر هود به عنوان زنی کافر نام برد و اظهار کرد: خدای متعال وقتی در قرآن می خواهد انسانی های مومن و کافر را مثال بزند زنان را مثال می زند، زیرا 50 درصد جامعه را خودشان تشکیل می دهند و 50 درصد دیگر را پرورش داده اند.

فرخی با اشاره به نقش زنان در پرورش افراد جامعه تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) که از شخصیت های بی بدیل و افتخارات ما بودند که در دوران شیرخوارگی پدر را از دست دادند و عمه ایشان، امام را تربیت کرد و همچنین با حضور در تهران قاتل برادرش را پیدا و به دار آویخت.

نماینده ولی فقیه در تیپ یکم سپاه نینوای گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مراسمات روز زن باید به تبیین نقش حضرت زهرا (س) در اسلام بپردازیم و بفهمیم چرا پیامبر به حضرت فاطمه الزهرا (س) عشق می ورزد و برای ایشان تمام قد می ایستد؟

وی با تشریح سبک زندگی حضرت زهرا ادامه داد: حضرت زهرا (س) شب ها تا صبح به عبادت خدا می پرداختند و همیشه برای دیگران دعا می کردند.

فرخی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) در رعایت حجاب بی نظیر بودند و حتی به هنگام حضور مرد نابینا خود را از آن مرد می پوشاندند و می فرمایند او نمی بیند اما بوی ما را استشمام می کند.

نماینده ولی فقیه در تیپ یکم سپاه نینوای گلستان افزود: خلق حماسه ی بزرگ عاشورا توسط امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) نشات گرفته از تربیت اسلامی حضرت زهرا (س) درباره فرزندان بزرگوارشان است.

وی اطاعت از ولایت را یکی دیگر از ویژگی های برجسته حضرت زهرا(س) برشمرد و خاطر نشان کرد: بانوی بزرگ اسلامی حضرت زهرا (س) می فرمایند من در میان شما سه چیز را دوست دارم؛ نگاه به چهره پیامبر (ص) چون رهبر جامعه است، قرآن خواند و انفاق در راه خدا.

فرخی در پایان گفت: برای داشتن جامعه ای سالم و اسلامی، باید فرزندانمان را با سبک زندگی فاطمه (س) تربیت کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه