بسته سلامت برای همه مردم یکسان است

زرین نامه: مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: پس از تشکیل بیمه سلامت همه افراد تحت بیمه مشترک یک دستگاه خدمتی قرار می‎گیرند و بسته سلامت با توجه به حداقل‎های مورد نیاز افراد برای همه یکسان تعریف شده است.

 به گزارش زرین نامه؛ سیدمحمد حسینی ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: چندسالی است که بحث بیمه سلامت ایرانیان مطرح شده است اما بسته حمایتی آن تکمیل نشده بود و عده‎ای فاقد پوشش بیمه باقی مانده‎اند.

وی افزود: در سال جاری با ابلاغیه سیاست‎های حوزه سلامت توسط مقام معظم رهبری، توجه دولت در این خصوص و پیروی از برنامه‎های پنجم توسعه امیدواریم بتوانیم پوشش بیمه را برای همگان کامل کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه پوشش همگانی سلامت برای شهرهای استان اجرا می‎شود تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاییان و عشایر زیرپوشش بیمه قرار دارند شامل این طرح نمی‎شوند.

یک میلیون و 200 هزار گلستانی زیرپوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در استان گلستان یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت زندگی می‎کنند‎، خاطرنشان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت و جمعیت زیادی نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و افراد دارای بیمه بیش از جمعیت استان است اما این بدان معنا نیست که همه افراد در استان گلستان بیمه هستند بلکه تعداد زیادی از چند بیمه استفاده می کنند و همپوشانی بیمه‎ای وجود دارد.

حسینی گفت: عده‎ای در استان بیش از یک دفترچه بیمه دارند و عده‎ای نیز فاقد بیمه هستند.

وی بیان داشت: با ثبت‎نام در بیمه سلامت و تجمیع اطلاعات، مشخص خواهد شد که افراد فاقد بیمه چه کسانی هستند و کارگران فصلی نیز که از بیمه کامل برخوردار نیستند می‎توانند در این طرح ثبت‎نام کنند.

حسینی تاکید کرد: افرادی که تحت هیچ گونه پوشش بیمه‎ای نیستند می‎توانند تا پایان اردیبهشت ماه در سایت بیمه سلامت www.bimehsalamat.ir ثبت‎نام کنند و برای این کار دفاتر پیشخوان دولت در سراسر استان آماده ثبت‎نام از متقاضیان است.

اردیبهشت پایان ثبت‎نام بیمه سلامت نیست

مدیرکل بیمه سلامت گلستان یادآور شد: پس از ثبت‎نام با بررسی بانک اطلاعاتی بیمه استان که به صورت تجمیع در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته چنانچه افراد فاقد بیمه باشند از طریق پیامک به آنها اطلاع داده می‎شود و آنها می‎توانند از بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی متذکر شد: اردیبهشت ماه پایان ثبت‎نام نخواهد بود و در صورت تغییر در خانوار امکان ویرایش و همچنین ارسال مجدد وجود دارد./فارس


مخاطبان محترم پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه می توانند اخبار، مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب اقتصاد، فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com  ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه در این سایت منتشر شود. همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه