شوراها دچار روزمرگی شده اند

زرین نامه: رییس شورای شهرعلی آبادکتول با اشاره به عدم برنامه ریزی استراتژیک در اکثر شوراها گفت: شوراها دچار روزمرگی و اتلاف منابع شده اند.

به گزارش زرین نامه؛ ابوالفضل پاکدامن در نشست استانی شوراهای اسلامی شهرهای استان گلستان با تأکید بر قدرت شوراها در ایجاد تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری، بیان کرد: شوراها باید با شناخت جایگاه حقوقی و قانونی خود، در نظام مدیریت شهری تغییر و تحول ایجاد کنند که گام اول ایجاد این تغییر، تغییر در افکار است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی اولین مولفه ی مدیریت است، اظهار کرد: متاسفانه اکثر شهرداری و شورای شهرهای ما فاقد برنامه ریزی استراتژیک هستند که این مسئله روزمرگی و اتلاف منابع را به دنبال دارد.

پاکدامن با اشاره به اثربخشی شوراها در نظام مدیریت شهری تصریح کرد: تصویب قوانین، نظارت، ایجاد تعامل و همکاری بین دستگاه های خدمات رسان در سطح شهر است اما اعضای شورای شهرها توان لازم در اجرای این مسائل را ندارند، لذا برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی شوراها بسیار حیاتی است تا بتوانند در راستای وظایف کار کنند.

رییس شورای شهرعلی آبادکتول افزود: شورای موفق شورایی است که از دل آن طرح هایی با هدف آسیب شناسی و نیاز شهری بیرون آید.

وی افزود: در شورا از بُعد ساختاری، فرآیندی و نیروی انسانی عارضه های زیادی وجود دارد که باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرند و این مهم باید با هدف برداشتن گره های کور کارهای اداری باشد.

پاکدامن خواستار تدوین سند توسعه در گلستان به ویژه در صنعت گردشگری و توریسم در کل استان شد و تاکید کرد: با ایجاد کارگروه‌های تخصصی، تشکیل اتاق فکر و استفاده از توان نخبگان و فرهیختگان باید مبادرت به تدوین این سند شود و شوراهای فرادستی آن را ارجاع به شوراهای فرودستی دهند.

رییس شورای شهرعلی آبادکتول در پایان با بیان اینکه گزینش اکسیر مدیریت است، خاطرنشان کرد: نقش نیروی انسانی در توسعه شهرها و استان بسیار پررنگ است بنابراین در گزینش نیروهای شهرداری باید جنبه شایسته سالاری، توانمندی و تخصص در کنار تعهد پررنگ تر دیده شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه