کمیته امداد اهداف متعالی امام خمینی (ره) را تداوم بخشیده است

زرین نامه: استاندار گلستان گفت: کمیته امداد امام خمینی در حد مقدورات در هدف اولیه خود باقی نمانده است بلکه اهداف متعالی امام راحل را تداوم بخشیده است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو ظهر امروز در همایش علمی دانشجویان و طلاب علوم دینی استان گلستان اظهار داشت: کمیته امداد با آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم توانسته علاوه بر هویت بخشی باورهای دینی آنها را تقویت کند که این ظرفیت در مدیریت کلان کمیته امداد دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد یکی از یادگارهای تابناک امام راحل است که در عرصه مدیریت انقلابی بنیانگذاری شده است.

زوایای مدیریت انقلابی امام راحل همچنان مغفول مانده است

استاندار گلستان با بیان اینکه کمیته امداد یکی از خاستگاه‌های انقلابی در پرتو آموزه‌های اسلامی است، افزود: باید اعتراف کنیم که همچنان زوایای مدیریت انقلابی امام راحل همچنان مغفول مانده است.

صادقلو ادامه داد: اگر مدیریت امام راحل در عرصه‌های مختلف به خوبی تحلیل شود مدل و سیره تابناکی در صحنه رفتارهای آینده جامعه پدید خواهد آورد.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات نباید صرفا تشریفاتی باشد، ابراز داشت: باید خروجی مشخصی مترتب جلسات باشد و اگر نگاهی به گذشته شود افقی برای آینده اتفاق بیفتد.

حرکت کمیته امداد نه به شرایط جناحی تبدیل شده نه به تندروی

استاندار گلستان با بیان اینکه اهداف کمیته امداد می‌تواند هویت‌بخش باشد، ابراز داشت: نقطه هدف اولیه و هدف‌های بعدی از نکات قابل تأمل است که می‌تواند در هویت‌بخشی افراد موثر باشد.

صادقلو با بیان اینکه بحران کوخ‌نشینی در شرایط آغازین انقلاب اسلامی مدنظر امام راحل بوده است، گفت: دلیل اینکه حرکت عدالتمندانه اجتماعی شکل نگرفته بود نظام‌های استکباری گذشته شرایطی را در جامعه ایجاد کرده بودند که وجود طبقه مستضعفین کوخ‌نشین دیده می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت‌های فرعونی و غیرموجه انسانی مسیرشان به استضعاف کشاندن مردم بود که نه فقط در بُعد مادی بلکه در استعداد و هویت انسان‌ها خودنمایی می‌کرد لذا امام راحل با درک این مسئله انقلاب اسلامی را ایجاد کرد که این مهم با یک حرکت انقلابی صورت گرفت.

استاندار گلستان بیان داشت: عنوان‌گذاری کمیته امداد امام خمینی در راستای نظام رفتاری کاملا الهام بخش است و مدیریتی که آن را در مسیرش جلو می‌برد نه به شرایط جناحی تبدیل شده نه به تندروی بلکه بر مبنای عقل‌مداری و رسیدن به نقطه هدف اساسی طی مسیر می‌کند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه