بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی کمک به توسعه اقتصادی است

زرین نامه: رئیس دانشکده چوب و کاغذ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: برای جلوگیری از هدر رفتن منابع داخلی و کمک به توسعه اقتصادی کشور باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد.

 

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، تقی طبرسا در نخستین کارگاه آموزشی تدوین استانداردهای ملی در گرگان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه استانداردسازی تولیدات داخلی اظهار داشت: ترویج و نهادینه‎سازی استاندارد وظیفه همگانی است.

وی برخی از مفاهیم واقعی استاندارد را دستیابی به ایمنی، تولید محصولات باکیفیت، بازیافت مواد زائد و حفظ محیط زیست برشمرد و خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات خوبی در استان گلستان وجود دارد و برهمین اساس مسئولیت‎های سنگینی بردوش دست‎اندرکاران این عرصه قرارداده شده است.

دبیر کمیته فنی متناظر چوب و الوار کشور با اشاره به ارتباطات این کمیته با سازمان بین‎المللی استاندارد گفت: این سازمان پیشنهادات خود را به کمیته‎های فنی متناظر کشورهای عضو ارسال می‎کند و کمیته‎ها نیز این نظرات را در اختیار اعضاء قرار می‎دهند و پس از جمع‎بندی آرا برای تصمیم‎گیری نهایی آنها را به سازمان بین‎المللی استاندارد می‎فرستند.

طبرسا اذعان داشت: ایران از دو سال گذشته به عنوان عضو ناظر پذیرفته شد و در صورت فعال شدن می‎تواند حق رای به دست آورد.

وی افزود: تاکنون 90 نفر نیز به عضویت این کمیته در آمده‎اند و هر یک از اعضا در زیر کمیته‎های تخصصی عضو شدند.

نخستین کارگاه آموزشی تدوین استانداردهای ملی با همکاری اداره کل استاندارد استان گلستان و کمیته فنی متناظر چوب و الوار سازمان ملی استاندارد ایران مستقر در دانشکده مهندسی چوب و کاغذ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و با حضور مدیرکل استاندارد استان، مدیرکل و معاون دفتر تدوین استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه