استاد محمدرضا لطفی نوازنده پیشکسوت گلستانی درگذشت

زرین نامه: استاد محمد رضا لطفی یکی از سرشناس‌ترین نوازندگان تار و موسیقدان بزرگ گلستانی بامداد امروز جمعه 12 اردیبهشت دار فانی را وداع گفت .

به گزارش زرین نامه؛ استاد محمدرضا لطفی این نوازنده پیشکوست گرگانی صبح امروز بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان «پارس» تهران درگذشته است و به زودی اخبار و جرئیات مربوط به انتقال و تدفین ایشان منتشر خواهد شد .

لطفی حدود یکسال از بیماری سرطان رنج می‌برد و طی ماه‌های گذشته چند بار در بیمارستان بستری شده است.

گفتنی است وی در سال 1325 در گرگان به دنیا آمده بود، استاد نوازندگی تار و سه تار و آهنگسازی صاحب سبک در حوزه موسیقی ایران بود.

لطفی به مدت پنج سال در هنرستان موسیقی به آموختن موسیقی پرداخت و موسیقی را نزد استادانی چون علی اکبر شهنازی، حبیب الله صالحی فرا گرفت و پس از آن به دانشکده موسیقی رفت و محضر استادانی چون نورعلی برومند، عبدالله دوامی و سعید هرمزی را دریافت. او در 18 سالگی (1343) جایزه نخست موسیقیدانان جوان ایران را به دست آورد.

این استاد نوازندگی تار و سه تار در سال ۱۳۵۳ به عضویت گروه علمی دانشکده موسیقی درآمد و در همین سال همکاری خود را با رادیو آغاز کرد.

لطفی حدود یک سال و نیم مدیر گروه موسیقی دانشکده موسیقی هنرهای زیبای تهران بود. و پس از استعفا از این سمت در سال ۱۳۵۴ گروه موسیقی «شیدا» را راه‌اندازی کرد.

او در این سال‌ها اظهارنظر‌های تند و تیزی داشت ، هم محمدرضا شجریان را نقد کرد و هم از نوازندگی و سبک کیهان کلهر در حوزه نوازندگی کمانچه ایراد گرفت./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه