شوراییان از تجربه ارزشمند ریش سفیدان بهره بگیرند+تصاویر

زرین نامه: فرماندار علی آبادکتول گفت: شوراییان برای پیشگیری از اختلاف نظرها و دو دستگی در اعضاء، از نظرات و تجربیات ریش سفیدان و نخبگان در تصمیم گیری ها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ احمدتجری مفرد در همایش تجلیل از شوراهای شهر فاضل آباد و روستاهای بخش کمالان بیان کرد: مردم مهم ترین نقش را در انتخاب اعضای شورا، نماینده مجلس، ریاست جمهوری و انتخاب رهبری به واسطه خبرگان دارند، که این مسئله نشانه ی اهمیت مردم سالاری دینی در حکومت اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه شوراها باید فرصت ها را برای خدمت به مردم غنیمت شمارند، اظهار کرد: دو دستگی در تصمیم گیری ها و فعالیت ها یکی از مهم ترین آفات در در شوراها است که موجب سلب اعتماد مردم و از دست رفتن فرصت خدمت رسانی به مردم می شود.

تجری تصریح کرد: عملکرد مردمی، توسعه ای و استقلالی از رموز موفقیت شورها است که در کنار اتحاد، انسجام و برنامه ریزی می تواند زمینه آبادانی و توسعه ی روستاها و شهرها را رقم بزند.

فرماندار علی آبادکتول یادآور شد: استفاده از نظرات، اندیشه ها و تجربیات نخبگان و ریش سفیدان در روستاها از ختلاف نظرها و دودستگی ها پیشگیری می کند، چرا آن ها دارای آگاهی زیادی درباره تاریخ شفاهی و اطلاعات روستاها هستند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ روستا در ایام نوروز گفت: برگزاری جشنواره فرهنگ روستا در چند نقطه از روستاهای شهرستان نشان داد، فرهنگ و آداب رسوم غنی روستاها و شهرهای علی آبادکتول دارای پتانسیل بالایی است که روستاییان می توانند با استفاده از آن، علاوه بر توسعه بخش گردشگری به اشتغال پایدار و ایجاد درآمد در روستای خود نیز دست یابند.

تجری همچنین با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها خاطرنشان کرد: د شوراها و دهیاران قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای محل خدمت خود، سعی کنند با تذکر دوستانه به مردم آگاهی دهند که ساخت و سازها در خارج از طرح هادی و بدون مجوز نباشد، زیرا پیگیری بعد از انجام ساخت و سازها موجب طی راه سخت و صرف هزینه زیاد برای اهالی روستا می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه