كنترل بيش از  16000 خودرو سنگين در مراكز معاينه فني گلستان

زرین نامه: مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان  گفت: تعداد 16 هزار و 420 دستگاه خودرو سنگين شامل انواع كاميون، اتوبوس و ميني بوس بين شهري در مراكز مكانيزه معاينه فني مكانيزه خودرو هاي سنگين استان گلستان تحت كنترل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ مهدي ميقاني با اشاره به رشد 8 درصدي مراجعه كنندگان به مراكز معاينه فني در جمع خبرنگاران بیان کرد: از 16 هزار و 420 دستگاه، تعداد 12 هزار و 247 مورد پس از طی مراحل مختلف و انجام آزمون ها،گواهي سلامت فني و زيست محيطي ( برگ معاينه فني ) دريافت کردند و به 4 هزار و 173 مورد نيز به به دلیل ايراد فني، ضمن عدم صدور گواهي سلامت فني، جهت رفع نقص و مراجعه مجدد به مركز معاينه مهلت داده شد.

وی اظهار کرد: خودروهاي متقاضي دريافت گواهي معاينه فني پس از ورود به مركز از مراحل مختلف كنترلي و آزمون هاي مصوب سازماني از قبیل بررسي ميزان آلايندگي هوا، تست لقي فرمان و جلوبندي، تست سيستم ترمز، تست سيستم نور چراغ ها و ..... عبور مي كنند تا موفق به دريافت گواهي تأييد سلامت فني و زيست محيطي يا همان برگ معاينه فني خودرو شوند.

میقانی با اشاره به اهمیت معاینه فنی خودروها در موعد مقرر افزود: طبق تحقيقات انجام شده نقص فني موجود در ناوگان از مهمترين علل بروز تصادفات بوده و مراجعه به مراكز مجاز معاینه فنی می‌تواند معایب خودرو را آشکار ساخته و برطرف نمايد و از آنجا که دارنده خودرو در قبال خود، سرنشینان و نیز جامعه مسئول است كنترل دوره اي و رفع نقص فني در صنعت حمل و نقل جاده اي از موارد الزام آور مي باشد.

مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 مركز مكانيزه معاينه فني خودرو هاي سنگين در شهرستان هاي گرگان و علي آباد كتول با مجوز صادره از سوي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان مشغول خدمات رساني هستند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه