برخورداری 250 هزار گلستانی از آموزش‎های جمعیت هلال احمر

زرین نامه: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: در سال گذشته 252 هزار و 191 هم‎استانی از آموزش‎های مدیریت بحران این جمعیت برخوردار شده‎اند.

به گزارش زرین نامه؛ مجتبی اکبری اظهار داشت: این آموزش برای اعضای جمعیت هلال احمر، امدادگران، نجات‎گران و عموم مردم استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امداد و کمک‎های اولیه، آموزش مبتنی بر نیاز محلی و مانورهای آمادگی از دوره‎های آموزشی هستند که در سال 1392 برای عموم مردم استان برگزار شده است.

اکبری با اشاره به برگزاری دوره‎های تخصصی برای امدادگران این جمعیت اذعان داشت: دوره‎های تخصصی تغذیه، آب و بهداشت در شرایط اضطراری، سرپناه اضطراری، اسکان موقت و اردوگاه پشتیبانی در عملیات امدادی از جمله دوره‎هایی بوده که برای امدادگران جمعیت برگزار شده است.

برگزاری دوره‎های آموزشی حمایت‎های روانی و اجتماعی در حوادث

    به گفته وی از دیگر دوره‎های تخصصی امدادگران این جمعیت می‎توان به دوره‎های آموزشی حمایت‎های روانی و اجتماعی در حوادث اشاره کرد که به چرخه چهارم مدیریت بحران «بازسازی و بازتوانی» ارتباط دارد.

رئیس کارگروه امداد و نجات استان گلستان با اشاره به برگزاری دوره‎های تخصصی نجات‎گران جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: بازآموزی دوره پیش‎بیمارستانی، جستجو و نجات در حوادث جاده‎ای، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در سیلاب و آب‎های خروشان، جستجو و نجات در ارتفاع و جستجو و نجات در کوهستان از دیگر دوره‎های تخصصی بوده که طی این بازه زمانی برگزار شده است.

اکبری یادآور شد: مهارت داوطلبی نیز از جمله دوره‎هایی است که برای اعضا و آموزش پایه برای داوطلبان و دانش‎آموزان مقاطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه‎های سال جاری انتظار می‎رود، آموزش تخصصی مرتبط با مدیریت بحران استان در این مجموعه پیش از گذشته تداوم یابد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه