علی آبادکتول زمانی خاستگاه کشت پنبه بود / ضرورت تکمیل پروژه نیمه کاره سد زرین گل علی آبادکتول

زرین نامه: نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس، با انتقاد از تولید فقط 11 هزار تن پنبه در علی آباد کتول، گفت:در سنوات گذشته حدود سه کارخانه پنبه پاک کنی فعال در علی آباد کتول وجود داشت که متأسفانه درحال حاضر این سه کارخانه تعطیل هستند.

به گزارش زرین نامه؛ رحمت الله نوروزی ،در خصوص مشکلات کشاورزی شهرستان علی آبادکتول در استان گلستان،گفت:استان گلستان به ویژه شهرستان علی آباد کتول از ظرفیت و پتانسیل مطلوبی در حوزه اقتصادکشاورزی برخوردار است اما متأسفانه تا به امروز آن طور که باید و شاید به بخش کشاورزی این شهرستان توجه بسزایی نشده است.

مزارع کشاورزی علی آباد کتول مکانیزه نیستند

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس،تصریح کرد: درحال حاضر اصلی ترین مشکل کشاورزان علی آباد کتول نبود مکانیزاسیون بخش کشاورزی در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت وسیستم آبیاری تحت فشار است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،با تأکید بر پرداخت یارانه تولیدی از سوی دولت به کشاورزان استان گلستان،افزود: باتوجه به اینکه هزینه های تولید برای کشاورزان این استان به علت کمبود و گرانی نهاده های کشاورزی از جمله بذر، کود و سم بسیار افزایش پیدا کرده است به همین علت توانایی مالی برای مکانیزاسیون و ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار از سوی این کشاورزان وجود ندارد.

نوروزی،افزود: دولت باید علاوه بر پرداخت یارانه تولیدی، تسهیلات کم سود را هم از طریق بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان استان گلستان قرار دهد.

وی با بیان اینکه مهم ترین بخش اقتصاد مقاومتی حوزه کشاورزی است، ادامه داد: دولت باید با در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی مناسب برای محصولات کشاورزی،کشاورزان استان گلستان را به کشت و تولید ترغیب کند.

علی آبادکتول زمانی خاستگاه کشت پنبه بود

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، با بیان اینکه معروف ترین محصول کشاورزی استان گلستان پنبه بوده است،تصریح کرد: در سال1357 حدود 157 هزار تن پنبه در استان گلستان به ویژه شهرستان علی آباد کتول کشت می شد اما در حال حاضر فقط 11 هزار تن پنبه کاشت می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت: در سنوات گذشته حدود سه کارخانه پنبه پاک کنی فعال در علی آباد کتول وجود داشت که متأسفانه درحال حاضر این سه کارخانه تعطیل هستند.

نوروزی،افزود:درحال حاضر کشاورزان شهرستان علی آباد کتول در تولید گندم، سویا و پنبه با مشکلات جدی مواجه هستند که با توجه به سیاست الگوی کشت امیدواریم با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر این معضل حل شود.

ضرورت تکمیل پروژه نیمه کاره سد زرین گل علی آباد کتول

وی،درخصوص پروژه نیمه کاره سد زرین گل علی آباد کتول، گفت: به منظور تخصیص اعتبار برای کانال کشی آب دهنه سد زرین گل، هفته گذشته با وزیر نیرو جلسه ای داشتیم و مقرر شد تا برآورد لازم برای تخصیص اعتبارات صورت گیرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس، تصریح کرد:امیدواریم پروژه سد زرین گل با تخصیص اعتبارات کافی هر چه سریعتر از سوی وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی تکمیل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درخصوص سد محمد آباد کتول، گفت: سد محمد آباد کتول یکی از سرمایه های بزرگ برای آبرسانی به مزارع کشاورزی استان گلستان است که امیدواریم این طرح هر چه سریعتر از سوی مسئولان ذی ربط اجرایی شود.

نوروزی،با بیان اینکه جاده های بین مزارع با مشکلات شدیدی مواجه هستند، ادامه داد: امیدواریم دولت هر چه سریعتر برای سر و سامان دهی به جاده های بین مزارع اعتبارات ویژه و خاصی تخصیصی دهد.

نبودتجهیزات آزمایشگاهی در بیمارستان علی آباد کتول

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس، با بیان وجود بیمارستان نوساز در شهرستان علی آباد کتول،گفت:بیمارستان نوسازی در شهرستان علی آباد کتول وجود دارد اما متأسفانه این بیمارستان از نظر نیروهای متخصص،امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مجهز نیست. / خانه ملت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه