برگزاری جلسه هم اندیشی "روایت عصر عاشورا" در علی آباد+تصاویر

زرین نامه: جلسه هم اندیشی روایت عصر عاشورا با حضور امام حمعه شهرستان وجمعی از فعالان فرهنگی و مسئولین شهرستان علی آباد کتول در زینبیه محله خارکلاته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ امام جمعه شهرستان علی اباد در این مراسم با اهمیت خواندن برپایی شعائر الهی ، تقویت بیش از پیش تعزیه در شهرستان را از مسئولان فرهنگی این شهرستان خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی همچنین با اشاره به آیه 32 سوره الحج افزود: خداوند در این آیه عمل به شعائر الهی را نتیجه تقوای دل ها دانسته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که کار شما نمونه ای از تعظیم شعایر الهی است.

دراین مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین مهدی فاطمی منش از کارشناسان فرهنگی شهرستان نقش فرزندان را در انتقال پیام عاشورا به نسل های بعدی مهم دانست و خواستار تشویق فرزندان از سوی خانواده هایشان در این راه شد.

حاج حسین باباکردی از جانبازان دفاع مقدس نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که وی نیز با اشاره به تقویت گروههای تعزیه توسط مسئولین فرهنگی ، تمام خانواده ها را برای همکاری و کمک هر چه بیشتر به این گروه تشویق کرد.

برنامه روایت عصر عاشورا برنامه فرهنگی است که هر ساله در اولین جمعه بعد از روز عاشورا در شهرستان علی آباد کتول برگزار می شود.

قرائت زیارت عاشورا با حضور بازیگران و دست اندرکاران این برنامه و پخش کلیپی از دختر جانباز عزیز سید نور خدا موسوی که 5 سال پیش در درگیری با اشرار ترکش به جمجمه وی اصابت می کند و بستری شده و تنها می تواند چشمان خود را حرکت دهداز دیگر برنامه های این مراسم بود. 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه