بیش از 57 هزار گلستانی متقاضی برخورداری از بیمه سلامت شدند

زرین نامه: مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: تاکنون 57 هزار و 800 نفر از مردم استان متقاضی برخورداری از بیمه سلامت شدند.

به گزارش زرین نامه؛ سیدمحمد حسینی امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند تا پایان اردیبهشت فرصت دارند در سامانه بیمه سلامت ثبت‎نام و از مزایای این بیمه برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: افرادی که در سامانه بیمه سلامت به آدرس الکترونیکی www.bimehsalamat.ir ثبت‎نام کنند به صورت رایگان بیمه می‎شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه سی و یکم اردیبهشت پایان فرصت ثبت‎نام برای برخورداری از بیمه رایگان است، افزود: تمام افرادی که در شهرها و حاشیه شهرها زندگی می‎کنند و فاقد هر گونه پوشش بیمه درمانی هستند با مراجعه به سامانه مذکور نسبت به ثبت‎نام خود اقدام کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‎نام افراد در سامانه الکترونیکی نسبت به بررسی اطلاعات اقدام و دفترچه بیمه برای این افراد صادر می‎شود و بیمه‎شدگان می‎توانند با داشتن این دفترچه به مراکز بهداشتی درمانی دانشگاهی و بیمارستان‎های دانشگاهی دولتی مراجعه کنند و 90 درصد هزینه واقعی از طریق بیمه پرداخت خواهد شد.

وی گفت: اگر موارد دیگری نیز وجود داشته باشد می‎توانند با مراجعه به بیمارستان از خدمات بستری تا حدود 90 درصد برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: با توجه به هماهنگی‎هایی که با صنف پیشخوان‎های دولت صورت گرفت هزینه ثبت‎نام یک خانوار برای دفاتر بیمه سلامت 20 هزار ریال است.

حسینی بیان داشت: پس از پایان مهلت ثبت‎نام که بعد از اردیبهشت‎ماه خواهد بود چنانچه افرادی بخواهند برای ویرایش و یا بقیه موارد به پیشخوان‎های دولت مراجعه کنند مبلغ 10 هزار ریال باید پرداخت کنند.

وی در خصوص نحوه استفاده از خدمات بیمه سلامت گفت: کسانی که نیاز به بستری شدن دارند می‎توانند در جایی که مبادرت به ثبت‎نام کردند یک پرینت از ثبت‎نام خود تهیه کرده و به نزدیک‎ترین بیمه سلامت در همه شهرستان‎های گلستان یا مرکز استان مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: پس از انجام اقدامات مذکور همکاران ما فرمی برای این افراد تهیه می‎کنند که با آن معرفی به بیمارستان می‎شوند و می‎توانند از خدمات بستری استفاده کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه