اولین مانور کاربردی عملیاتی ربات نجاتگر هلال احمر در علی آبادکتول+ عکس

زرین نامه؛ اولین مانور کاربردی عملیاتى امداد و نجات توسط ربات هاى جستجوگر پرنده (پهپاد) تیم رباتیک جمعیت هلال احمر در منطقه کبودوال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: اولین مانور کاربردی عملیاتی ربات نجاتگر جمعیت هلال احمر با همکارى تیم هاى تخصصى نجات در کوهستان و آنست (سگ هاى تجسس) در منطقه کبودوال با موفقیت به پایان رسید.

مجتبی اکبری اظهار کرد: در این مانور 3 تیم شامل تیم جستجو و نجات در کوهستان، تیم آنست (سگ های تجسس ) و تیم رباتیک جوانان جمعیت هلال احمر برای تجسس و نجات جان فرد گمشده در جنگل، به منطقه اعزام شدند.

وی از تجسس موفقیت آمیز ربات "پهپاد" در این مانور خبر داد و گفت: ربات "بهپاد" امداد و نجات دارای دوربین است و حین جستجوی مصدوم، از محیط اطراف تصویر برداری و بصورت زنده به چادر فرماندهی ارسال می کند.

اکبری یادآور شد: این ربات پس از یافتن مصدوم ، مختصات مکان مورد نظر را از طریق GPS بر روی مانیتوری در دست نیروهای امدادگر، نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ربات "بهپاد" تا 2 ساعت مستمر می تواند پرواز کند، سرعت این ربات را 80 کیلومتر در ساعت اعلام کرد و افزود: این ربات می تواند تا سطح 4 هزار و 500 متری از سطح دریا ارتفاع بگیرد و شعاع پروازی آن 200 کیلومتراست.

این مانور با همکاری دبیرخانه رباتیک جمعیت هلال احمر، معاونت امداد و نجات و امور جوانان جمعیت هلال احمر استان در جنگل های شهرستان علی آباد کتول با حضور امدادگر و نجاتگران استان، مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

IMG_1096.JPG - 79.53 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه