همایش " آموزش های فنی و حرفه ای محور توسعه اقتصادی" در علی آبادکتول+تصاویر

زرین نامه: همایش استانی "آموزش های فنی و حرفه ای محور توسعه اقتصادی" با محوریت " تبیین نقش آموزشکده ها و هنرستان ها در توسعه صنعت و اشتغال زایی" به میزبانی آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ این همایش با هدف آشنایی و ارتباط نزدیک آموزشکده ها با هنرستان ها، اولیا و هنرجویان آموزشکده ها در راستای جذب بیشتر دانشجویان بومی در آموزشکده های فنی استان، افزایش فارغ التحصیلان فنی و کاهش نرخ بیکاری با حضور مدیر کل و معاون امور متوسطه آموزش و پرورش گلستان، رؤسای آموزشکده های فنی و مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای سراسر استان گلستان در آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

محمدرضا وطنی مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در این همایش با اشاره به اهمیت نقش هنرستان ها در تامین نیروی کار جامعه گفت: مدیران هنرستان ها باید تلاش بیشتری در جهت تبلیغ رشته های فنی بر اساس نیاز بازار کار و اشتغال داشته باشند.

عبدالحمید رئیسی رییس آموزشکده فنی و حرفه ای امام خمینی (ره) شهرستان علی آبادکتول در این همایش با اشاره به تعداد کمتر تکنسین ها نسبت به فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد، بیان کرد: هرم تحصیلی باید به سمت افزایش تربیت تکنسین (کاردانی) اصلاح شود.

وی اظهار کرد: جذب و آموزش دانشجویان بومی موجب ماندگاری فرصت های شغلی در استان و مانع هدر رفتن هزینه های تحصیلی خواهد شد.

ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه گلستان نیز در این همایش اذعان داشت: نظام فعالیت ها در هنرستان های فنی و کاردانش باید اعتقادی و باوری باشد نه دستوری و تکلیفی .

 برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه