موضوع تدفین شهدای گمنام در مینودشت منتفی شد

زرین نامه: مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان گفت: تدفین شهدای گمنام در مینودشت به جای خاصی نرسید و این شهر از قافله شهدای گمنام در این مرحله باز ماند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، سیدابوالحسن میرکریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: متاسفانه مسئولان شهرداری و شورای شهر مینودشت بر سر واگذاری مالکیت قسمتی از زمین واگذار شده به هیئت امنای شهدای گمنام که زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس قرار دارد، خودداری کرده و با توجه به اینکه مکان مورد نظر از لحاظ ایجاد زیرساخت‎های مناسب فرهنگ ایثار و شهادت مشکل داشت بحث تدفین شهدای گمنام در این شهرستان در این مرحله منتفی شد.

وی تصریح کرد: روال تدفین شهدای گمنام به این صورت است که شهرستانی که تقاضای شهید گمنام دارد باید زمین مورد نظر را بنام هیئت امنایی زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس بزند و این هیئت امنا باید پیرامون این یادمان مراکز فرهنگی و مذهبی ایجاد کند که شهرداری مینودشت با این کار موافقت نکرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان افزود: همچنین با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد مینودشت در مرحله بعد تفحص شهدا موافقت شد و انشاالله در مرحله بعد دانشجویان دانشگاه آزاد مینودشت می‎توانند از نعمت وجود شهدای گمنام بهره‎مند شوند.

میرکریمی خاطرنشان کرد: منطقه چراغ‎تپه مینودشت هم مورد بازدید قرار گرفت که منظره بسیار زیبا و چشم‎نوازی داشت ولی با توجه به اینکه این سایت در اختیار گردشگری و میراث فرهنگی بود و وسعتش هم کم بود مورد تایید قرار نگرفت.