داس دولت علیه کلید عمو پورنگ کند شد

زرین نامه: عمو پورنگ که با کلیدی شبیه داس از آنتن رسانه ملی حذف شده بود اواخر خرداد به قاب تلویزیون باز می گردد.

به گزارش زرین نامه؛ برنامه پربیننده عمو پورنگ که با فشار برخی عناصر نزدیک به دولت یازدهم با کلیدی شبیه داس از آنتن رسانه ملی حذف شده بود اواخر خرداد در آستانه ماه مبارک رمضان به قاب تلویزیون باز می گردد و پخش آن از شبکه دوم سیما آغاز خواهد شد.

اواخر زمستان سال قبل بود که استفاده مجری برنامه « عمو پورنگ» از یک نماد آموزشی به شکل کلید که روی آن کلمه دروغ نقش بسته بود و توضیحات او به کودکان در مذمت این گناه کبیره سبب ساز هجمه رسانه های زنجیره ای به این برنامه و البته بالاتر از آن شخص ریاست صداوسیما شد! و در نهایت هجمه ها آن قدر بالا گرفت که این برنامه تعطیل شد. لیکن رایزنی معاونت سیما موجب شد تا این برنامه مجددا از ماه مبارک رمضان به روی آنتن برود.

تولید برنامه جدید عمو پورنگ از هفته گذشته شروع شده و در سری جدید بازیگران جدیدی به این مجموعه اضافه خواهند شد. در سری جدید، عمو پورنگ در خانه ای زندگی می کند. در این خانه آرزوهای بچه ها را برآورده می کند، اما همین مسئله منجر به ماجراها و دردسرهای فراوانی می شود.

ماجرای کلید عموپورنگ نیز از آنجا بود که در یکی از قسمت ها که مصادف با تولد امام حسن عسگری (ع) بود، کارشناس روحانی برنامه حجت الاسلام محمدی، حدیثی را برای بچه ها تشریح می کند: « جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ» (تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن خانه دروغگویی است. )

کارشناس روحانی برنامه در ادامه از بدی هایی که در آن خانه سیاه رنگ وجود داشت، سخن گفت و از بی احترامی به پدر و مادر، بدزبانی، بی نظمی، مسخره کردن و… نام برد و دوباره از کودکان می پرسد: کلید این خانه بدی ها چیست؟ و همه پاسخ دادند: دروغگویی.

متاسفانه رسانه های زنجیره ای با توهمات ذهنی خویش سعی در القای این فانتزی به مخاطبان خویش داشتند که استفاده عموپورنگ از نماد انتخاباتی اعتدال بر اساس یک برنامه از پیش تعیین شده بوده و در جهت کوبیدن دولت اعتدال! همان موقع چه مدیران تلویزیون و چه مجری این برنامه سعی کردند تلویحی یا مستقیم درباره بی ربطی این توهمات به واقعیت سخن گویند اما فشارهای فراوان زنجیره ای ها به صداوسیما در نهایت به این منجر شد که برنامه « عموپورنگ» تعطیل شود.

در روزهای گذشته با فشار معاونت سیمای رسانه ملی، داریوش فرضیایی مجری این برنامه با حضور در یک برنامه تلویزیونی مجددا در این مورد توضیح داد تا فضای لازم برای پخش برنامه عمو پورنگ فراهم آید.

مسلم آقاجان زاده درخصوص خداحافظی عمو پورنگ گفته بود: در حقیقت طی سال گذشته ما از سوی برخی جریانات سختی های بسیاری کشیدیم. مثلا در بحث کلید یکسری جریانات به ما حمله کردند در حالی که ما بارها اعلام کردیم این ماجرا به هیچ عنوان ربطی به مسایل سیاسی نداشته و ندارد. یا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبودیم و تصمیم گیرنده در این مورد نبودیم. اما یکسری جریانات که می خواستند آقای ضرغامی یا سازمان صداوسیما را بزنند، این ماجرا را دستاویز خود قرار دادند. / پارس

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه