1500 دانشجوی گلستانی در اردوهای جهادی مشارکت می‎کنند

زرین نامه: مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان از اعزام یک‎هزار و 500 دانشجوی بسیجی استان به اردوهای جهادی خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ علی لشکربلوکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: از یک‎هزار و 500 دانشجوی اعزامی، یک‎هزار و 200 نفر آنها را بانوان و 300 نفر آنها را آقایان تشکیل می‎دهند.

وی اعزام جهادگران بسیجی از ابتدای تیرماه امسال آغاز می‎شود، تصریح کرد: مناطق محروم از قبل توسط دانشجویان و بخشداران شناسایی شده است و این افراد سازماندهی شدند تا در روستاهای مرزی و نقاط محروم ارائه خدمات دهند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه دانشجویان جهادی در 6 عرصه به مناطق محروم خدمت‎رسانی می‎کنند، ابراز داشت: توجه به بخش‎های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، آموزشی و ... از اولویت‎های جهادگران بسیجی است.

لشکربلوکی ادامه داد: بانوان در اردوهای جهادی به موضوعات فرهنگی، آموزشی، احکام و بهداشت به مناطق روستایی و محروم خدمات می‎دهند و آقایان نیز در بخش‎های عمرانی، بهسازی و بهداشتی ورود می‎کنند.

وی یادآور شد: در سال گذشته 900 نفر از گلستان عازم اردوهای جهادی شدند و این رقم در سال جاری به رشد قابل توجهی رسیده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته فعالیت‎های کیفی خوبی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگی گرچه نسبت به سال‎های گذشته کارهای بهتری صورت گرفته است اما برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید در اردوهای جهادی فعالیت بیشتری صورت بگیرد.

لشکربلوکی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه‎های گفتمان‎سازی و فرهنگ‎سازی یکی از اولویت‎های جدی است، افزود: یکی از عرصه‎هایی که باید در اردوهای جهادی به آن توجه شود مسائل فرهنگی و تحقق شعار سال است.

وی بیان داشت: دانشجویان با انجام اقدامات فرهنگی و سطح‎بندی جامعه سعی می‎کنند مسائلی نظیر ازدواج آسان، امر به معروف و نهی از منکر، مسائل فرهنگی را ترویج کنند و گام موثری در گفتمان‎سازی بردارند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه