شتاب جنبش‎های علمی، دانش بشری را به هم‎افزایی سوق می‎دهد

زرین نامه: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در دهه‎های اخیر جنبش‎های علمی در شتابی سریع و برق‎آسا دانش بشری را به سوی همگرایی و هم‎افزایی سوق داده است.

 

به گزارش زرین نامه، عبدالله عباسی پیش‌ازظهر امروز در آئین افتتاحیه پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش در سالن آمفی‎تئاتر فلسفی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: خوشبختانه با برگزاری همایش‎های متوالی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گرگان شاهد شکوفایی علم و دانش در این فضای دانشگاهی است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه محققان و پژوهشگران پرستاری و مامایی کشورمان با همت و تلاش شبانه‎روزی موفق به ارائه مقالات ارزنده علمی به پنجمین سمینار سراسری پرستار، ماما و پژوهش شده‎اند خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد مقالات از سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی افزایش یافته که این مهم ستودنی است.

قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: بی‎تردید پیشرفت‎هایی که در عرصه علوم و تحقیقات علمی و پژوهشی در جهان رخ داده بسیار خیره‌کننده و شگرف بوده چنان که در دهه‎های اخیر شاهد شتاب‎بخشی جنبش‎های علمی بوده‎ایم.

عباسی با بیان اینکه ره‌آورد پژوهش‎ها، علوم متنوعی بوده است اضافه کرد: این علوم جدید در جوامع بشری پا به عرصه عمل نهاده و در مسیر خدمت به علم و بشریت نقش کاربردی ایفا می‎کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان مفتخر است برای پنجمین بار اقدام به برگزاری سمینار پرستار، ماما و پژوهش کند تا بدین وسیله فرصتی برای گردهمایی پژوهشگران عرصه پرستاری و مامایی پدید آمده و گامی موثر در راستای بالندگی و رشد هر چه بیشتر این شاخه از دانش باشد.

773 مقاله به دبیرخانه پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش ارسال شده است که 233 مقاله در قالب پوستر، 41 مقاله به صورت ارائه سخنرانی و 127 مقاله به صورت پوستر الکترونیکی ارائه می‎شود./فارس