صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در گلستان افتتاح شد

زرین نامه: صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان با حضور مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افتتاح شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما ، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ظهر امروز در آیین افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در استان که در محل سالن بانک ملی گلستان برگزار شد گفت: با افتتاح صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون در استان حلقه مفقوده بخش تعاون پیدا می‎شود.

امیر میمنت‎آبادی اظهار داشت: جلسه‎ای که در آن حضور داریم می‎تواند به عنوان کارگاهی آموزشی و استثنایی در زمینه تعاون مورد استفاده حضار قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری طی جمله‎ای دیدگاه عمیق خود را نسبت به تعاون رساند و گفت من به تعاون اعتقاد دارم و لذا در خرداد سال 1384 سیاست‎های اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کرد که در آن باید اقتصاد ایران به بخش خصوصی سپرده شود و بخش تعاون باید تا پایان برنامه پنج ساله 25 درصد از حجم اقتصاد ملی را تشکیل دهد.

میمنت‎آبادی درباره پیشینه تعاون در انقلاب اسلامی گفت: ما در سال 1357 انقلاب و در سال 1358 قانون اساسی را تصویب کردیم در آن روزها یکی از افرادی که در مورد تعاون بحث‎های عمیقی را در مجلس خبرگان مطرح کرد شهید بهشتی بود که از تعاون بسیار دفاع کرد و تمایل داشت در قانون اساسی از این به عنوان یکی از اصول اقتصاد نام ببرد.

وی اذعان داشت: هنوز ما متوجه ابعاد عظیم و با برکت تعاون نشده‎ایم و این نکته مهم برای ما شکفته نشده است و اصول مترقی این متفکر شهید ترویج نشده است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور گفت: سال 1388 قانون اجرایی سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در اصل 44 به تصویب رسید و در همان سال اساسنامه صندوق تعاون و بانک توسعه تعاون به تصویب رسید و در نیمه شعبان سال 1388 بانک توسعه تعاون افتتاح شد.

میمنت‎آبادی اذعان داشت: این عقبه کارهایی است که در این بخش انجام شده اما از سال 1389 بانک توسعه تعاون به دلیل حمایت بیشتر از تعاونی‎ها دستورالعملی نوشت و ارکان این صندوق را در استان‎ها پایه‎ریزی کرد و از اواسط سال 1390 تا امروز صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری در داخل بانک توسعه تعاون کار کرد ولی از امروز این صندوق در کنار بانک توسعه تعاون وظیفه خدمات‎رسانی به تعاونی‎ها را دارد و نمایندگی آن به بخش خصوصی داده شده و اتاق تعاون استان زعامت این کار را بر عهده گرفت.

وی گفت: اتاق تعاون مجموعه آشنا به تعاونی‎ها و عصاره شرکت‎ها و تشکل‎های تعاونی است و امروز ما نمایندگی صندوق ضمانت را به این اتاق سپردیم بلکه بتواند موفق و سربلند باشد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور افزود: در این بحبوحه خصوصی‎سازی ما حق زدن شعبه در استان‎ها را نداشتیم و باید آن را به یک نهاد غیردولتی واگذار می‎کردیم و چه نهادی بهتر از اتاق تعاون که از دل خود تعاون است.

میمنت‎آبادی خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع و احوال اختصاص اعتبار در سال 1391 و با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی که اعتبارات بخش غیردولتی را می‎دهد مشکلی در زمینه واگذاری اعتبارات نداریم و در جلسه‎ای که با معاون استاندار داشتیم به دنبال آن هستیم که حلقه مفقوده این زنجیره یعنی صندوق ضمانت را راه‎اندازی کنیم تا دیگر تعاونی‎ها در زمینه جذب تسهیلات و سرمایه در گردش مشکلی نداشته باشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه