امداد رسانی به 500 نفر از سیل زدگان توسط جمعیت هلال احمر+ تصاویر

زرین نامه: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول از امداد رسانی به 500 نفر و ایجاد اسکان اضطراری برای 80 نفر از سیل زدگان دهنه محمدآبادکتول طی دو روز گذشته خبر داد.

رضا حاجیلری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اشاره به ارسال گزارش هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب و تاکید جمعیت هلال احمر استان مبنی بر آمادگی کامل تیم های عملیاتی بیان کرد: پس از اعلام آماده باش به کلیه نیروها و پایگاه های عملیاتی شهرستان ( ERT و بین شهری زرین گل)؛ همزمان با بارش شدید در دهنه محمدآباد بلافاصله با همکاری دستگاه های دست اندرکار بخصوص مدیریت بحران و اداره راه و شهرسازی شهرستان، خدمات مرتبط و مرحله پاسخگویی عملیات آغاز شد.

وی اظهار کرد: از آغاز بارندگی با همکاری مدیریت بحران و استفاده از ظرفیت پایگاه قرق، محور فاضل آباد، جاده روستای محمدآباد و الامن مسدود و جهت تخلیه مناطق حاشیه رودخانه محمدآباد اطلاع رسانی شد.

حاجیلری با اشاره به حضور شبانه روزی امدادگران هلال احمر در دهنه محمد آبادکتول تصریح کرد: 33 نفر از امدادگران در قالب 2 تیم جاده ای، 3 تیم کوهستان، 3 تیم سیلاب و یک تیم ارزیاب از زمان وقوع سیل در منطقه حاضر شده و اقدامات لازم برای نجات سیل زدگان را آغاز کردند.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: یک فروند بالگرد، 2 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات، 4 دستگاه خودروی کمکدار، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه خودروی سواری و 5 دستگاه موتور پمپ و لجن کش برای کمک به سیل زدگان در منطقه محمدآباد توسط هلال احمر بکار گیری شد.

وی همچنین از توزیع 100 بسته تغذیه اضطراری در بین سیل زدگان خبر داد و افزود: پتو، موکت، ست ظروف، کلمن آب، البسه، آب معدنی، کنسروجات، نان، برنج، روغن و حبوبات نیز در راستای تامین مواد غذایی مسافران در راه مانده دهنه محمدآباد توزیع شد.

حاجیلری با اشاره به امداد رسانی به 500 نفر سیل زده در منطقه محمدآبادکتول یادآور شد: در روزهای هشتم و نهم خردادماه، تعداد 50 نفر از کودکان، بیماران و افراد سالخورده توسط بالگرد از دهنه محمدآباد به شهر منتقل شده و برای 80 نفر نیز اسکان اضطراری انجام شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول در ادامه این گزارش بر نیاز ضروری آموزش دهیاران و اهالی روستاها جهت مقابله با حوادث مورد تاکید کرد و گفت: نمونه آموزش های مقابله با حوادث توسط دهیار روستای محمدآباد و اهالی این روستا کاملاً انجام شد که قبل از وقوع سیل اقدامات اطلاع رسانی جهت تخلیه و همچنین انسداد محورها را به خوبی انجام دادند.

حاجیلری در پایان از زحمات نیروهای راهداری و سایر ادارات و ارگان های عضو مدیریت بحران شهرستان و همکاری مردم در مهار سیلاب محمدآبادکتول تشکر و قدر دانی کرد.

برای مشاهده تصاویری از امدادرسانی جمعیت هلال احمر علی آبادکتول در سیل اخیر اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه