برنامه جامع ارزش افزوده گلستان در 4 حوزه تدوین می‎شود

زرین نامه: معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان گفت: از ابتدای سال جاری برنامه عملیاتی ارزش افزوده گلستان در چهار حوزه به صورت ویژه پیگیری شده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، رضا غلامی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان گلستان اظهار داشت: در حوزه ارزش افزوده، معیار درآمد استان مبنا قرار گرفته شده و در چهار حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، شیلات و گردشگری سرانه ارزش افزوده مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تلاش داریم تا برنامه‌ای جامع و عملیاتی برای ارتقا ارزش‎افزوده استان تدوین کنیم.

* کار کردن بدون آمار و برنامه‎ریزی، اتلاف منابع است

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بدون آمار و برنامه‎ریزی، کار کردن اتلاف منابع است، خاطرنشان کرد: باید عزم خود را در ارائه درست آمار جزم کنیم که خوشبختانه مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان تلاش‎های بسیار خوبی را در پروژه سیمابر استان به انجام رسانده که قابل تقدیر است.

غلامی یادآور شد: با اجرای پروژه سیمابر گلستان در حال حاضر 2 هزار و 800 گزارش از طریق این سیستم ارائه شده است.

وی بیان داشت: در حوزه نرم‎افزار، بهینه‎سازی آمار، ساختار و تدوین نظام آماری، نظام برنامه‎ریزی و شکل‎دهی نظام بهره‎برداری، خوشبختانه زیرساخت‎ها به خوبی فراهم شده است.

معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان همچنین از ارائه 50 پکیج سرمایه‎گذاری در مرکز خدمات استان خبر داد و عنوان کرد: این پکیج‎ها در همه ابعاد دیده شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: باید از طریق استاندارد، باقیمانده سموم را در محصولات کشاورزی استان تحت کنترل درآوریم.

* در گلستان یک مزرعه ‎هزار هکتاری دارای پروانه استاندارد است

منصور قلیچ‎لی با بیان اینکه در گلستان یک مزرعه یک‎هزار هکتاری دارای پروانه استاندارد است، خاطرنشان کرد: برای اینکه محصولات آزمون شوند، هزینه‎ای متوجه کشاورزان می‎شود که اگر این فرهنگ‎سازی صورت پذیرد، علاوه بر کیفیت محصول، در تولید نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

وی از اعلام آمادگی این اداره کل در راستای استانداردسازی محصولات کشاورزی خبر داد و ابراز داشت: اگر هزینه آزمون استاندارد محصولات از سوی جهاد کشاورزی انجام شود، یقینا کشاورزان از این طرح استقبال می‌کنند.

به گفته مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گلستان، هزینه آزمون محصولات در طول سال چیزی حدود 400 تا 500 هزار تومان است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه