گفتگو با اولین روحانی گلستانی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم

زرین نامه: حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی مدرس سطح عالی و درس خارجه فقه حوزه علمیه قم به عنوان عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم انتخاب شد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید مرتضی میر کتولی اولین روحانی استان گلستان می باشد که به تازگی به عنوان عضو جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم انتخاب شده است. در همین راستا گفتگویی با ایشان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

باعرض سلام وتبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه وانتخاب حضرتعالی به عنوان عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم خودتان را معرفی بفرمایید

بسم الله الرحمن الرحیم بنده هم عرض تبریک دارم هم این اعیاد مبارک و خجسته و روز پاسدار و جانباز انشالله بتوانیم در مسیر مقدس حراست از انقلاب اسلامی همه ما ایرانیان موفق و سربلند باشیم.

بنده سید مرتضی میرکتولی هستم از سه سال پیش مجموعه ای بنام مجمع عالی تفسیر قرآن با هدف تربیت مدرس برای گسترش قرآن در حوزه های علمیه و سپس گسترش آن در سراسر کشو ر ایجاد شد ، که در این مجموعه به عنوان مسئول فعالیت داشتم .

به مدت یک سال مدرس حوزه علمیه در گرگان بودم و به مدت ده سال مدرس حوزه علمیه در مشهد مقدس . از سال 1376 وارد حوزه علمیه قم شدم و در آنجا تدریس ، فعالیت های فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی داشتم.

مجمع عالی تفسیر قرآن در نجف و کربلا و سوریه هم توانست جایگاه خود را تعریف کند .

درباره انتخاب شما در جامعه مدرسین قم توضیح بفرمایید؟

در انتخابات جامعه مدرسین با رای بسیار بالا توانستم از بین 25 نفر عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم شوم.

این انتخابات در پنجشنبه گذشته برگزار شد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از چه زمانی تشکیل شد وچه فعالیت های دارد؟

جامعه مدرسین از 50سال قبل هم تشکیل شده بود که توسط آیات عظام مشکینی و یزدی و فاضل لنکرانی شروع به کار کرد، که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران فعالیت این گروه به دستور امام بیشتر شد.

مجموعه ای از کارشناسان علوم دینی در این مجمع جمع میشوند و در فعالیت های دینی ،سیاسی و اجتماعی صاحب نظر هستند.

باتوجه به بیانات شما که فرمودید در فعالیت های سیاسی صاحب نظر هستند آیا تابحال برای انتخابات ریاست جمهوری هم دخالتی داشته اند؟

بیشتر به بیان تکلیف شرعی شرکت در انتخابات و توصیه به شرکت در انتخابات صاحب نظر می باشند ولی بعضا در مواردی شخص خاصی را هم پیشنهاد کرده اند

آیا در انتخابات اخیر هم شخص خاصی را پیشنهاد کردند؟

در انتخابات اخیر بر روی شخص خاصی توافق نشد و از کسی حمایت نشد.

آیا فعالیت های دیگری هم دارید؟

ما سالانه مبلغین بسیاری به کشورهای آسیایی و اروپایی اعزام میکنیم که هدف از این اعزام ترویج معارف قرآنی است.

پیام شما به مناسبت اعیاد شعبانیه بالاخص روز پاسدار و جانباز چیست؟

بحمدالله توانستیم بهترین مدرسان ومبلغان مذهبی را به مجموعه بصیرت سپاه اعزام کنیم.

به اعتقاد بنده سپاه بعد از حوزه علمیه مقدس ترین جایگاه را دارد و توانسته است نقش بسیار بزرگی را در حراست از مرزهای ملی و اعتقادی و فرهنگی ما داشته باشد.

بهترین جمله در این زمینه همان جمله حضرت امام (ره)است که می فرمایند : اگر سپاه نبود کشور هم نبود. برای حفظ کشور اسلامی ما باید سپاه و حوزه علمیه در کنار هم فعالیت کنند./طوبی گلستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه