بشار اسد رئیس جمهور سوریه شد

زرین نامه: رئیس مجلس سوریه اعلام کرد: بشار اسد با به دست آوردن ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۷۲۳رای از کل ۱۵ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۷۵ آرای شمارش شده( ۸۸٫۷ درصد) به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه برای هفت سال دیگر انتخاب شد.

به گزارش زرین نامه؛ “محمد جهاد اللحام” رئیس مجلس سوریه با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد: بشار اسد با به دست آوردن اکثریت آرا به عنوان رئیس جمهور جدید سوریه برای هفت سال دیگر انتخاب شد.

وی همچنین اعلام کرد: “حسنان النوری” با ۵۰۰ هزار و ۲۷۹ رای (۳٫۸ درصد) نفر دوم و “ماهر عبدالحفیظ حجار” با ۳۷۲ هزار و ۳۰۱ رای نفر سوم در انتخابات ریاست جمهوری سوریه شده است.

“بشار حافظ اسد” امروز با اکثریت مطلق آرای مردم سوریه بار دیگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد در ۱۱ سپتامبر ۱۹۶۵ در یک خانواده شیعه علوی متولد شد وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در مدارس دمشق طی کرد و در سال ۱۹۸۸ در رشته پزشکی از دانشگاه دمشق فارغ التحصیل شد و در بیمارستان نظامی تشرین مشغول به کار شد.

وی در سال ۱۹۹۲ برای طی دوره تخصصی چشم پزشکی به انگلستان عزیمت کرد و در سال ۱۹۹۴ موفق به اخذ مدرک تخصصی چشم پزشکی شد. وی سپس با “اسما الاخرس” ازدواج کردو از وی دارای سه فرزند است.

بشار اسد در سال ۲۰۰۰ اندکی پس از مرگ ناگهانی پدر خود، مرحوم حافظ اسد به عنوان رئیس جمهور سوریه پس از معرفی از سوی حزب بعث و تایید پارلمان برگزیده شد.

بشار اسد در سال ۲۰۰۸ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور در یک همه پرسی برای دور دوم انتخاب شد. در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ بشار اسد با یک شورش عمومی که از شهر درعا آغاز شد، مواجه شد اما با هوشمندی کامل به مقابله با این توطئه سازمان یافته خارجی پرداخت.

درگیری های داخلی در سوریه همچنان ادامه دارد اما وی ترجیح داد با با وجود آن بشار اسد ترجیح داد در انتخابات شرکت کند و این انتخابات در ۱۳ خرداد در همه شهرهای سوریه برگزار شد و وی حائز اکثریت آرا شد. / مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه