جوانان اصلاح طلب گلستانی وفاق را قبول ندارند / لزوم بازنگری در شعارهای دولت اعتدال

زرین نامه: در روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر تشکیل گروههای دیگری از جوانان اصلاح طلب تحت عناوین مختلف بگوش می رسد . جمعیت جوانان اصلاح طلب استان گلستان یکی از این گروههاست که شاید بزودی آغاز فعالیت خود را اعلام کند .

به گزارش زرین نامه؛ بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، اصلاح طلبان در بخش های گوناگون به مصادره رای روحانی پرداختند که بخش جوانان از حساسیت ویژه ای برخوردار بود .

در استان گلستان با روی کار آمدن صادقلو به عنوان استاندار و فرمانداران و مدیرانی از جنس اعتدال ، تقریبا امید تندروهای اصلاح طلب برای گرفتن کرسی های مدیریتی از بین رفت و تنها در این بین گرفتن چند پست مشاوره ای و کم اهمیت ، نشان داد صادقلو و دولت روحانی تمایلی به استفاده از تندروها ندارند .

اما در بخش جوانان استان گلستان ابتدای امر ، تعداد زیادی از جوانان تمایل خود را به همکاری با دولت نشان دادند اما بتدریج و به مرور زمان برخی جریانات سیاسی تندرو با میدان دادن به فرزندان و اقوام خود سعی در چنبره بر این حوزه را داشتند و با استفاده از عناوین مختلف و نشست هایی در گرگان سعی کردند این حوزه را قبضه کنند .

در این بین سهم افرادی که در جریان فتنه 88 و حوادث عاشورای گرگان برای چند شب دستگیر شدند خیلی زیاد شد و این افراد با همین چند شب بازداشتی برای خود رزومه اصلاح طلبی و مبارزاتی ساختند و گفتند که این حق آنهاست که میدان دار باشند .

هفته گذشته جمعی از جوانان اصلاح طلب استان به بهانه حضور کرباسچی در گرگان ، گرد هم آمدند و مجمع عمومی جوانان اصلاح طلب وفاق را برگزار کردند . این جمع تقریبا همان هایی بودند که در سطر قبلی به توصیف آنها پرداختیم . اما در واکنش به این مجمع تعداد زیادی از جوانان اصلاح طلب و اعتدال گرا واکنش نشان دادند و این انتخابات را قانونی ندانسته و این جمع را نماینده اصلاح طلبان قبول نکردند .

شاخص هایی چون نگاه مرکز استانی و تندروی و رزومه پرهزینه و نه چندان مطلوب گذشته باعث شد تا جوانان اصلاح طلب استان وفاق را ترکیبی پرهزینه برای دولت اعتدال روحانی بدانند چه اینکه وقتی این افراد همچنان به حوادث سال 88 وابستگی دارند احتمال ساختار شکنی و هجمه به ارزشها هر زمانی در آینده بعید به نظر نمی رسد .

از این روست که در روزهای گذشته زمزمه هایی مبنی بر تشکیل گروه های دیگری از جوانان اصلاح طلب تحت عناوین مختلف بگوش می رسد . جمعیت جوانان اصلاح طلب استان گلستان یکی از این گروه هاست که شاید بزودی آغاز فعالیت خود را اعلام کند . این گروه میانه روی را در دستور کار خود قرار داده و تعامل با گروههای سیاسی مختلف جامعه را سرلوحه فعالیت هایش برگزیده است .

این گروه مدعی است هزینه های تندروی دولتهای احمدی نژاد و خاتمی زیاد بوده و تنها راه اعتدال است که در کسوت دولت روحانی می توان بدان دست یافت .

این گروه مدعی هستند سرشاخ شدن با حاکمیت به دلایل واهی چون سال 88 و اعتراض بیهوده به اختلاف رای 11 میلیونی نتیجه ای جز ایجاد هزینه برای آینده همین جوانان نخواهد داشت چه اینکه نظامی که ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن است به همین راحتی دچار خدشه می شود .

گروه دیگری از جوانان روستایی نیز به دنبال ایجاد ساز و کاری برای جوانان اصلاح طلب هستند چون معتقدند در قالب گروه های سیاسی که اهرم فشار بر حکومت هستند نمی توان مطالبات مردمی را پیگیری کرد و به توسعه روستاها و مناطق محروم پرداخت .

به هر حال شکاف در بین جمعیت جوانان اصلاح طلب غیر قابل انکار است و حتی در بین جمعیت وفاق هم نشانه هایی از این اختلاف به چشم می خورد و این شکاف بعد از انتخاب بسطامی به عنوان رابط جوان بیشتر هم شد هر چند با انتخاب علی نصیبی 38 ساله اندکی از تب و تب این گروه کاسته شد.

یکی از اشتباهات این گروه دعوت زودهنگام از حسن یونسی و ریحانه طباطبایی دو تن از بازداشتی های فتنه 88 در استانداری بود که با واکنش جدی جمعی از جوانان اصلاح طلب وبرخی از مدیران استانداری گلستان همراه شد .

اشتباه دیگری که ممکن است که این گروه مرتکب شود و از حالت وفاق به حالت نفاق برسد بحث مدیریت پشت پرده آنهاست که به دلیل خام بودن و جوانی ممکن است در دام سیاستمداران کارکشته پشت پرده و در جهت مطامع آنها قرار بگیرند که این کار را برای آینده این جوانان مشکل می کند./گلستان ما 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه