پیروزی سوریه نتیجه رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب است

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آبادکتول گفت: پیروزی امروز سوریه نتیجه ی حمایت ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: کشور سوریه امروز از لحاظ مرزی، خط مقدم مبارزه با اسرائیل است.

وی اظهار کرد: آمریکا و کشورهای همدستش با تجهیز گروه های تکفیری سعی در اشغال کشور سوریه داشتند که در آغاز موفقیت هایی بدست آوردند، اما رهبر فرزانه انقلاب بسیار ماهرانه وارد جریان شدند و به صورت علنی حمایت ایران از سوریه را اعلام نمودند.

موسوی تصریح کرد: پس از این قضیه و آموزش هایی که توسط نیروهای ایرانی به نیروهای سوری داده شد، ورق به کلی برگشت و تلاش های مذبوحانه ی دشمنان با شکست مواجه شد.

انتخابات اخیر سوریه پیروزمندانه و مردمی بود

وی اذعان داشت: امروز شاهد هستیم ملت سوریه انتخاباتی پیروزمندانه با حضور حدود 92 درصدی مردم این کشور برگزار می کنند و 88 درصد آن ها به حکومت بشار اسد رای می دهند، اما خباثت دشمن در حدی است که وزیر امور خارجه انگلستان این انتخاب که توسط مردم برگزار شده را توهین به مردم سوریه دانسته است.

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول ادامه داد: این اظهارات آن ها واقعاً خنده دار است و گاهاً انسان را به فکر فرو می برد، که آیا آن هایی که این حرف ها را می زنند اصلاً عقلی در سرشان هم وجود دارد یا خیر؟

موسوی در پایان این بخش از سخنان خود خطاب به آمریکا و متحدانش هشدار داد: دیگر دوران زورگویی و امر و نهی کردن تمام شده است، متحدان امریکا در منطقه نیز بدانند دوران چاپلوسی پایان رسیده و دیگر نباید فریب آمریکا را بخورند.

رذایل اخلاقی مانع سلامت روح و جسم است

موسوی در بخش دیگر سخنان خود را به سبک زندگی اسلامی با موضوع بهداشت روح و جسم پرداخت و گفت: لازمه رسیدن به سلامت روح، سلامت جسم است، روحی که در آن بخل، حسد و دیگر رذایل اخلاقی وجود دارد، هرگز به سلامتی جسم نخواهد رسید.

وی همچنین سلامت عقل را یکی از مهمترین حوزه های سلامت جسم دانست و با تاکید بر حرام بودن آسیب رسانی به عقل خاطر نشان کرد: شراب یکی از موارد حرام در اسلام است چرا که شراب مستی آور بوده و باعث زوال عقل می شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان علی آبادکتول با اشاره به اینکه ائمه (ع) سفارش و تاکید زیادی درباره آسیب های شراب به انسان داشته اند، اظهار کرد: حضرت امام موسی کاظم (ع) درباره مضرات آن می فرمایند: خداوند شراب را حرام کرد به خاطر فرجام بدش.

موسوی گفت: امروزه دانشمندان غربی در کتابی بنام "روانشناسی برای همه" این موضوع را مطرح کرده اند که ؛ الکل ممکن است یک شخص مؤقر و دارای شخصیت اجتماعی را تبدیل به شخصی وحشی و دیوصفت نماید.

قدر دین اسلام را بدانیم

وی یادآور شد: این مسئله که آنان تازه به نکاتی رسیده اند که اسلام و ائمه (ع)ما 1400 سال پیش آن ها را مطرح کرده اند، باید برای ما درس عبرت باشد و بیشتر قدر دینمان را بدانیم، زیرا ائمه ما با آن جایگاه عظیمشان جان خود را فدای دین نمودند.

ضرورت توجه به نکات اخلاقی در برگزاری جشن های اسلامی

خطیب نماز جمعه ی علی آباد کتول در ادامه به جشن های هفته آینده اشاره کرد و گفت: مردم خصوصاً جوانان در جهت برپایی هر چه باشکوه تر این جشن ها همت کنند، چرا که شکوه این جشن ها باعث خشنودی اهل بیت (ع) و ناامیدی شیطان می شود.

موسوی تاکید کرد: در کنار این جشن ها باید کارهای فرهنگی انجام و نکات اخلاقی یادآور شود، که مبادا در این شادی ها با استفاده از آهنگ های نامناسب زمینه ی گناه فراهم گردد.

سیل اخیر هشداری برای انسان ها بود

وی همچنین سیل اخیر را هشداری برای انسان ها دانست و خاطر نشان کرد: تصور کنید باران نیم ساعته به خواست خداوند متعال می تواند با زمان و شدت بیشتری نازل شود.

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول این سیل را از نشانه هایی از قدرت خداوند دانست و افزود: بنده شاهد کمک رسانی نیروهای امدادی به سیل زدگان بودم که جا دارد اینجا از زحمات کلیه نیروهای امدادی خصوصاً فرماندار تشکر نمایم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه