اجرای طرح جمع آوری کاغذ در فاضل آباد+ تصاویر

زرین نامه: طرح جمع آوری كاغذ از مدارس و ادارات شهر فاضل آباد با هدف استفاده بهینه از ضایعات کاغذ و کارت نها آغاز شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شهرداری فاضل آباد؛ فرآورده های کاغذی از جمله نیازهای جوامع بشری به ویژه جوامع پیشرفته و صنعتی است. مصرف زیاد کاغذ و فرآورده های کاغذی، تقاضای روز افزون برای آن و کمبود شدید ماده اولیه چوبی از یک طرف و مشکلات زیست محیطی ناشی از دفن ضایعات کاغذی از طرف دیگر لزوم بازیافت و استفاده مجدد از کاغذهای مصرف شده را دو چندان کرده است.

کاغذ به عنوان یک کالای استرتژیک که در حدود 85 تا 90 درصد آن از درختان جنگل های طبیعی و دست کاشت بدست می آید سهم زیادی از زباله های خانگی، اداری و تجاری را به خودش اختصاص داده است که به عنوان سلطان ضایعات لقب گرفته است.

در همین راستا شهرداری فاضل آباد پیرو سیاست های تشویقی خود نسبت به طرح جمع آوری کاغذ با همکاری مدارس و ادارات، در سطح شهر را آغاز نموده است.

در این طرح مقرر شد به تعداد واحدهای اداری و کلاس های موجود باکس موردنظر مستقر و شهرداری به طور منظم نسبت به جمع آوری و انتقال ضایعات کاغذی به کارخانه بازیافت سازمان مدیریت پسماند استان اقدام نماید.

هدف از این اقدام جلوگیری از ضایعات کاغذ و کارتن از مدارس و ادارات سطح شهر بوده و با توجه به اهمیت جمع آوری و بازیافت ضایعات کاغذ و کارتن نه تنها در حفظ محیط زیست و جنگل ها کمک بسیار بزرگی خواهد بود بلکه زمینه حمایت از منافع تولید کنندگان و پیمانکاران صنعت کاغذ را فراهم خواهد کرد.

kaghaz 2.JPG - 105.21 کیلو بایت

kaghaz 1.JPG - 119.92 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه