پیش ‏بینی اولیه خسارت سیل گلستان 175 میلیارد تومان است/ میزان تخریب جنگل 21 درصد

زرین نامه: استاندار گلستان گفت: پیش‏بینی اولیه خسارت سیل گلستان 175 میلیارد تومان است.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو شب گذشته در نشست صمیمی جوانان استان گلستان با نماینده ولی‏فقیه در استان و استاندار در مسجد جامع گلشن گرگان، بارش باران در استان را عجیب توصیف کرد و اظهار داشت: در مدت 20 دقیقه 70 میلی‏متر باران آمد.

وی با بیان اینکه در این سیل خسارات مالی فراوانی به گلستان وارد شد، افزود: بعد از وقوع حادثه با تشکیل به موقع شورای هماهنگی مدیریت بحران، حادثه به خوبی مهار شد.

سیل اخیر گلستان ضایعه انسانی نداشت

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه ضایعه انسانی نداشت، خاطرنشان کرد: پس از بازدید مسئولان کشوری از مناطق حادثه‏دیده، مقرر شد کمک‏های اضطراری و آنی در اختیار استان گلستان قرار بگیرد.

صادقلو، ضمن اعلام حمایت دولت از استان گلستان به ویژه حادثه‏دیدگان، ادامه داد: سیل یک واقعیت تلخ و در عین حال اجتناب‏ناپذیر برای استان است.

به گفته وی، در همین رابطه طرح کنترل سیل تدوین شده که دارای شش بسته عملیاتی است.

گلستان ظرفیت آسیب ‏پذیری بالایی دارد

استاندار گلستان با بیان اینکه متاسفانه این استان در سال 1392 و سه ماهه ابتدایی سال 1393 سه حادثه بزرگ را تجربه کرد، یخ‏زدگی، خشکسالی و سیل اخیر را سه حادثه مهم استان در این مدت عنوان کرد.

صادقلو اضافه کرد: پیش‏بینی خسارات وارده به استان گلستان در اثر یخ‏زدگی و خشکسالی بدون هزینه‏های پنهان، 214 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت آسیب‏پذیری بالایی دارد، بر ضرورت هماهنگی و همکاری همه ادارات مرتبط با مدیریت بحران در استان تاکید کرد.

تخریب جنگل عامل اصلی وقوع متعدد سیل در گلستان است

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، یکی از دلایل وقوع متعدد سیل در این استان را تخریب جنگل‏ها و پوشش‏های گیاهی عنوان کرد.

صادقلو تصریح کرد: میزان تخریب جنگل در استان گلستان 21 درصد، مازندران 17 درصد و گیلان هشت درصد است، بنابراین به طور طبیعی وقوع سیل هم در گلستان نسبت به دو استان دیگر بیشتر است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه