احیای زکات زمینه ساز رشد اقتصادی در جامعه است

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: احیای امر حسنه زکات در جامعه اسلامی باعث ریشه کنی فقر و رشد اقتصادی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی ، در کارگاه توجیهی و آموزشی مسئولان روستاها و اعضای شورای زکات شهرستان علی آباد کتول گفت:زکات مایه بقاء جامعه است و لازم است مسئولان که در راه جمع آوری وجوه زکات فعالیت دارند به ارزش و جایگاه والای پرداختن زکات واقف شوند.

موسوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، وی اظهار کرد: قرآن کریم در زمینه پرداخت زکات متذکر شده که خداوند متعال در اموال اغنیاء، سهمی برای فقرا قرار داده است لذا اگر مردم آن را پرداخت کنند، مشکلات فقرا نیز حل می شود.

امام جمعه علی آبادکتول با بیان اینکه باید این نگاه در جامعه اسلامی فراگیر شود که میزان زکات در مال، خارج از حق و اختیار ما است، افزود: کسی که زکات مال خود را نمی پردازد، نمازش قبول نیست چرا که مال فقرا را غصب کرده است.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه فقیر داریم و شاهد فقر هستیم، به این دلیل است که به زکات آنگونه که بایسته است، پرداخته نمی شود.

موسوی با بیان اینکه زکات دادن گداپروری نیست، تصریح کرد: کسی که اهل کار است و توانایی کار دارد باید برایش زمینه کار فراهم شود و وجوه زکات تنها برای کسانی است که توانایی کار ندارند و یا زمین گیر شده اند و از نظر شرع اسلام زکات برآنان واجب و امری ثواب است.

امام جمعه علی آباد کتول اذعان داشت: زکات دادن نوع دوستی و کمک به همنوع است که رشد اقتصادی خانوارها و در نهایت جامعه را به دنبال دارد.

وی همچنین یادآورشد: انسان وقتی زکات می دهد، هم بر برکت مال خودش تاثیر می گذارد و هم دعای خیر گیرنده زکات شامل حال او و خانواده اش می شود که زندگی اش را وارد برکت و خیر می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه