مناجات حضور متواضع و مؤدب یک بنده در محضر حضرت پروردگار است

زرین نامه: مناجات شعبانیه با سخنرانی و مناجات خوانی حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور از علمای حوزه علمیه قم، شامگاه یکشنبه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور در ابتدا با اشاره به شکل گیری کارگروهی در معاونت تهذیب جهت ترویج خواندن ادعیه و مناجات در حوزه های علمیه گفت: امروز شاهد خلأی بزرگ در سطح کشور هستیم.

متاسفانه در حوزه های علمیه ادعیه و زیارات کمرنگ شده و توجه به معارف بلندی که از اهل بیت و ائمه (ع) در قالب ادعیه و مناجات به ما رسیده در جمع‌های طلبگی رونق زیادی ندارد. این کارگروه با هدف اهمیت دادن به معارف ادعیه و زیارات شروع به کار کرده که این مراسم نیز یکی از برنامه های کارگروه مذکور است. 

وی اظهار امیدواری کرد: انشاالله بتوانیم با ترویج خواندن ادعیه و زیارات در مدارس علمیه کشور و جمع های طلبگی جان تازه ای به این مسئله بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور درباره برنامه های این کارگروه افزود: از برنامه های کارگروه مذکور می‌توان به اجرای برنامه‌های ادعیه و مناجات خوانی در شهرستان‌ها و شناسایی طلاب جوانی که مستعد این امر هستند اشاره کرد.

وی با تاکید بر داشتن خلوص و تواضع در هنگام خواندن ادعیه و زیارات ادامه داد: مناجات یک محفل عاشقانه با حضرت رب العالمین است. مناجات حضور متواضع و مؤدب یک بنده در محضر حضرت پروردگار است. محفلی که از ابتدا تا انتها بارش رحمت و مغفرت خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور در ادامه گفت: یکی از سرمایه هایی که از اهل بیت و ائمه (ع) به ما رسیده همین ادعیه و مناجات‌هاست که از طرفی حاوی معارف عمیق و معرفتی و از طرفی دیگر شامل واژه‌ها و کلماتی زیبا، روان و عاشقانه در محضر پروردگار است.

وی تصریح کرد: مناجات شعبانیه با صلوات آغاز شده است و این خود نشان از عظمت و بزرگی این مناجات دارد. حضرت امام خمینی (ره) درباره مناجات شعبانیه می‌فرماید: « یکی از دلایل عظمت این مناجات این است که تنها در مورد این مناجات در کتب مختلف آمده است که تمامی ائمه (ع) به خواندن آن اهتمام داشتند

حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور در پایان به آثار صلوات در ادعیه و مناجات‌ها اشاره کرد و گفت: از آثار صلوات می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ به مناجات کننده این تذکر را می‌دهد که هرچه خیر در دنیاست زیر سایه اهل بیت (ع) محقق می‌شود. همچنین یادآوری می‌کند که واسطه فیض، اهل بیت (ع) هستند. اجابت دعا، طهارت نفس و کفاره ذنوب از دیگر آثار صلوات است.

در ادامه مراسم مناجات شعبانیه با صدای گرم و دلنشین حجت الاسلام والمسلمین سهراب پور و حضور طلاب مدارس علمیه استان برگزار شد.

shabaniyeh 2.JPG - 120.85 کیلو بایت

shabaniyeh 3.JPG - 136.40 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه