۲۳۰ لیتر در شبانه روز سرانه مصرف آب هر فرد در مرکز گلستان

زرین نامه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان سرانه مصرف آب هر فرد در مرکز استان را ۲۳۰ لیتر در شبانه روز دانست و گفت: سرانه مصرف آب استان در مقایسه با میزان منابع آبی موجود بالا است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: سرانه مصرف آب هر فرد در مرکز استان گلستان 230 لیتر در شبانه روز و در پیک مصرف به 300 لیتر در ثانیه می رسد این در حالی است که سرانه مصرف آب هر فرد در سراسر کشور حدود 150 لیتر در شبانه روز است در نتیجه سرانه مصرف آب افراد در استان، در مقایسه با میزان منابع آبی موجود در گلستان بسیار بالا است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه آب لازم است همگان برای مدیریت مصرف بسیج شده و در مصرف درست و بهینه آب بکوشند تا همه بخش ها از این منبع خدادادی بهره مند شوند.

حیدریان ادامه داد: بر این اساس استفاده مطلوب از آب نیازمند فرهنگ پایدار است که این فرهنگ با آموزش های عمومی و آگاه سازی مردم نسبت به اهمیت آب و وضعیت منابع آبی امکان پذیر است.

وی افزود: پتانسیل منابع آبی ما در استان حدود دو هزار و 485 میلیون متر مکعب در بخش آب های سطحی و زیر زمینی است که از این میزان، یک هزار و 235 میلیون متر مکعب پتانسیل موجود در بخش آب های سطحی و مابقی در بخش منابع آب های زیرزمینی استان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطر نشان کرد: می بایست وضعیت آب استان از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و با یک کار علمی درست و با اجرای طرح جامع پایش، میزان آگاهی مردم به موضوعات مختلف از جمله محدودیت منابع آب، وضعیت بارندگی، چالش های بخش آب ،نحوه و میزان مشارکت آنان در مدیریت اجرا و بهره برداری و نگهداری از شبکه های آبیاری و زهکشی، سدها و سایر سازه های آبی و مسائل زیست محیطی بخش آب افزایش یابد.

حیدریان با اشاره به کاهش میزان بارندگی ها در سال جاری از مردم استان درخواست کرد: در مصرف آب صرفه جویی کنند تا با کمبود آب در فصل گرما مواجه نشوند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه