منتظری زیرساختهای فرهنگی خوبی ایجاد کرد / فضیلت بانک جامع خبرنگاران را پیگیری کند

زرین نامه: مدیر موسسه فرهنگی هنری کهکشان با اشاره به اینکه دکتر منتظری در هشت سال گذشته اقدامات زیربنایی خوبی در عرصه فرهنگی استان انجام داد عنوان کرد: حجت الاسلام فضیلت به عنوان مدیر کل جدید ساماندهی بانک جامع خبرنگاران استان را عملیاتی کند.

به گزارش زرین نامه؛ عبدالجواد عموزاد خلیلی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری کهکشان و خبرنگار هفته نامه پژواک سخن در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تقدیر از عملکرد هشت ساله دکتر منتظری و تبریک انتصاب حجت الاسلام فضیلت به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: عرصه فرهنگ امروز دغدغه اصلی مقام معظم رهبری است که بایستی بیش از پیش مد نظر مسئولان امر باشد.

عموزاد افزود: دکتر منتظری درطی هشت سال گذشته زیر ساختهای خوبی را در عرصه فرهنگی استان انجام داد و سعی کرد این مراکز را در تمامی سطح استان مستقر کند و کارنامه وی و کسب رتبه های برتر در سطح کشور نشان از سطح بالای مدیریت وی را نشان می دهد .

وی با اشاره به اخلاق و منش دکتر منتظری اذعان کرد: او جزو مدیرانی بود که خوب مطالعه می کرد و خوب حرف می زد و برای هشت سال خود برنامه داشت و سعی می کرد بدور از فضای حاشیه به فعالیتهای خود ادامه دهد.

خبرنگار هفته نامه پژواک سخن به کاستی های هشت سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت : متاسفانه در سالهای قبل هیچگاه نسبت به ساماندهی و تاسیس بانک جامع خبرنگاران استان و تعداد خبرنگاران واقعی آنچنان که باید کاری صورت نگرفت و این باعث رکود در عرصه خبرنگاری استان شد در حالی که می توانستیم پالایشی از وضعیت و تعداد خبرنگاران استان صورت بگیرد.

عموزاد عنوان کرد: حجت الاسلام فضیلت با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ و دغدغه های جدی رهبری در این زمینه فرصت خوبی دارد تا توانایی های خود را در این عرصه با رویکرد خدمت بدون منت در اختیار مردم استان قرار دهد .

مدیر موسسه فرهنگی هنری کهکشان با اشاره به مشکلات عدیده در زمینه کار فرهنگی و هنری افزود: متاسفانه پنجه مالیات در بدنه فرهنگ گیر کرده و شاهدیم که موسسات قرانی که بایستی از مالیات طبق قانون معاف باشند هزینه هایی می پردازند و این موسسات فقط برای نوشتن یک اظهار نامه 400 هزار تومان می پردازند که این اصلا خوب نیست و لازم است فضیلت به عنوان مدیر کل نگاهی هم به موسسات قرانی و فرهنگی هنری در زمینه معافیت های مالیاتی داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: ساماندهی کانون های آگهی تبلیغاتی که در این سالها مجوز گرفته اند و موسسات فرهنگی هنری با رویکرد عدالت طلبانه می تواند یکی از مهمترین اولویت های حجت الاسلام فضیلت باشد چرا که امروز جشن ها و امورات فرهنگی استان را دلال ها و افرادی غیر مرتبط با حوزه فرهنگ انجام می دهند.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: این جابجایی قطعا در فضای تبادل دو تفکر در کشور صورت گرفته و به هیچ وجه منکر شایستگی های دکتر منتظری این عنصر فرهیخته و فرهنگی استان نیست و چه خوبست استاندار گلستان از این عنصر اصولگرای معتدل در پست های دیگری استفاده کند تا استان از چنین ظرفیت هایی بی بهره نماند ./گلستان ما