اقدام مدیران گلستان در حادثه سیل خوب بوده است

زرین نامه: دادستان کل کشور گفت: من بابت این همت بسیار خوب و دلسوزانه در سیل اخیر به استاندار و همه مدیران استان تبریک عرض می‎کنم، چرا که بسیار خوب عمل شد هر چند نمی‎گویم ایده‎آل، چون می‎دانم محدودیت‎هایی بوده است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی ‌اژه‌ای شب گذشته ‌در حاشیه جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: نبود امکانات مناسبی همچون تجهیزات و ماشین آلات سنگین از جمله این محدودیت‎ها بود، اما از همه توان موجود استفاده شد تا این بحران مدیریت شود.

گلستانی‌ها همه توان خود را برای کاهش خسارات سیل به کار بسته‎اند

وی خاطرنشان کرد: بدون مبالغه می‎گویم انصافا از زمان وقوع حادثه مسئولان ذیربط گلستان به طور جدی وارد عمل شدند و تا آنجا که توان و امکان داشت برای کاهش خسارت سیل تلاش کردند.

به گفته محسنی ‌اژه‌ای آنان همه توان خود را حتی از جاهای دیگر به کار بستند تا بتوانند خسارت را کم کنند و چنانچه این اقدامات شکل نمی‎گرفت، انصافا خسارت بیشتری به مناطق آسیب دیده وارد می‌شد.

وی با تقدیر از مدیران گلستان تصریح کرد: احساس می‎کنم اکثر مدیران استان از انگیزه‎های واقعا بالایی برای همکاری و خدمت به مردم و کشور برخوردار هستند و انگیزه کار در آنان بالا است.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به فواید حضور خود در دو استان شمالی اذعان داشت: حضور در این دو استان مفید بود، چرا که هم مسایل را به چشم دیدم و لمس کردم و البته این موضوع کار مرا برای تنظیم گزارش من برای انتقال به قوه قضائیه آسان‎تر ساخته است.

تقدیر از اقدام مناسب مدیریت بحران گلستان در موضوع روستای نرگس چال

محسنی ‌اژه‌ای ادامه داد: با مردم مناطق سیل‎زده صحبت کردم، آنان مردمی صبور هستند که خدمت را می‎بینند و اینکه مسئولی همپای مردم .در کنار آنان قرار می‎گیرد و خدمت‎رسانی می‎کند، ارزشمند است‌.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی در حوزه‌های پیشگیری افزود: هنوز جا دارد که از ظرفیت‎های پیش‎بینی و پیشگیری در موضوع بلایای طبیعی استفاده کنیم و اگر زیادتر زحمت بکشیم می‎توانیم شرایط بهتری را در استان و در این عرصه مهیا سازیم.

محسنی ‌اژه‌ای با اشاره به اقدام مناسب گلستان در موضوع لغزش و رانش روستای «نرگس چال» اذعان داشت: اگر چنانچه اخطار انجام نمی‎گرفت و مردم خوب این منطقه از خانه‎هایشان بیرون نمی‎آمدند، خدای ناکرده چنانچه اتفاقی عارض می‎شد و جان افراد در معرض خطر می‎افتاد، گفته می‎شد که چرا مسئولان کاری نکرده‎اند.

رسیدگی به روستای دارای رانش و کشاورزان خسارت دیده در اولویت باشد

وی یادآور شد: شما کارهای خوبی کرده‎اید و به نظر می‎رسد هنوز ظرفیت پیش‎بینی و پیشگیری بیشتر از اینها است و چنانچه این ظرفیت را کامل کنید، توانایی مقابله با حوادث طبیعی و کاهش اثرات آن را خواهید داشت.

دادستان کل کشور ادامه داد: حضور نمایندگانی از وازرتخانه‌ها در این سفر برای آن است تا بتوانیم مشکلات استان را به وزرا انتقال دهیم و آنان نیز این مشکلات را به دولت منتقل سازند تا چاره‎جویی مناسبی به عمل آید و کمک‎های بیشتری به استان اختصاص یابد.

محسنی ‌اژه‌ای با اشاره به خسارات وارده به مردم و نقاط مختلف استان بر اثر سیل اخیر بیان داشت: آقای استاندار، تقاضای من به عنوان یک شخص حقیقی و نه حقوقی این است که دو چیز را حتما در اولویت کاری خود قرار دهید، اول رسیدگی به وضعیت روستاییان دارای لغزش زمین و دوم نیز کمک به کشاورزان خسارت دیده از سیل.

وی تصریح کرد: البته در بعد خسارت اولویت را به کشاورزانی بدهید، که تمامی هستی خود را از دست داده‎اند و اکنون چشم به یاری شما دارند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش دیگر نیز انتظار می‌رود، استان مرمت راه‎هایی را که به عنوان مسیرهای حساس در سیلاب اخیر دچار تخریب شده‎اند‌ و ممکن است ادامه وضعیت ناهنجار آن جان افراد را به خطر بیاندازد، سریعا تعمیر وبازسازی کند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه