دوچرخه سوار ایرانی حامل پیام محیط زیست وارد مرز ایران شد

زرین نامه: ایرج روغنچی دوچرخه سوار سفیر صلح ایران که با شعار یک دریا پنج ملت دوست، بعد از گذر از چهار کشور حاشیه دریای خزر وارد مرز زمینی اینچه برون استان گلستان شد.

به گزارش زرین نامه به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، ایرج روغنچی، دوچرخه سوار بین المللی در این سفر به عنوان سفیر صلح ایران کشورهای حاشیه دریای خزر جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان را با شعار یک دریا پنج ملت دوست، رکاب زد.

این دوچرخه سوار ایرانی که سفر خود را 20 اردیبهشت از استان البرز آغاز کرده و پس از گذشتن از استان قزوین و شهرهای ساحلی گیلان، از طریق مرز زمینی بندر آستارا وارد کشور جمهوری آذربایجان شده بود صبح روز 25 خرداد وارد مرز زمینی اینچه برون استان گلستان شد و مورد استقبال مسئولان محیط زیست استان گلستان قرار گرفت.

وی همچنین درکارگاه ذینعفان تالاب های بین المللی استان گلستان شرکت کرد و پیام خود را به حاضرین در این کارگاه ابلاغ کرد.

ایرج روغنچی مسافت کشورهای ساحلی پنج کشور ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکمنستان را طی مدت 35ماه رکاب زد و پیام صلح و دوستی و حفاظت از محیط زیست دریای خزر ملت ایران را به مردم و مسئولان این کشورها ابلاغ کرد.

وی مربی و مدرس فدراسیون کوهنوردی و عضو رسمی فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری است و پیش از این در سه طرح ملی مسافت استان البرز تا خلیج فارس، مشهد تا خلیج فارس و کرمان تا تبریز را به پاسداشت نام خلیج فارس و شعار جهانی آب پاک، خاک پاک و انسان سالم به عنوان سفیر دوستدار طبیعت ایران، رکاب زده است.

ایرج روغنچی، متولد سال 1344 در شهر تهران است./شبستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه