هفته پژوهش مانور اقتدار علمی کشور است

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان گفت: هفته پژوهش مانور اقتدار علمی کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالقاسم خزائیان بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور است، تصریح کرد: پایه، اساس و سنگ‎بنای توسعه کشور را تحقیق و پژوهش تشکیل می‎دهد لذا اگر قرار است به توسعه و پیشرفت برسیم باید نتایج پژوهش را در زندگی مردم ببینیم.

فرهنگ پژوهش باید وارد عادات زندگی مردم شود

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان متذکر شد: علم وقتی می‎تواند باعث پیشرفت شود که چرخه نوآوری را تکمیل کند و یکی از این حلقه‎ها مسئله ترویج فرهنگ پژوهش است که باید وارد عادات زندگی مردم شود.

خزائیان در خصوص اهداف عملیاتی هفته پژوهش خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف پژوهش در سطح ملی و در استان‎ها برنامه‎هایی ارائه می‎شود که استان گلستان نیز متناسب با آن حرکت می‎کند.

وی بیان داشت: مراسم افتتاحیه هفته پژوهش به عهده دانشگاه جامع گلستان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی به عهده دبیرخانه همچنین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان و برگزاری مراسم اختتامیه نیز به عهده دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان به شعار محوری هفته پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: پژوهش تقاضا محور و تولید دانش‎بنیان زیربنای اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار هفته پژوهش است.

عملکرد پژوهش استان می‎تواند سهم تولید علم را مشخص کند

خزائیان اضافه کرد: یکی از مواردی که کمک می‎کند عملکرد پژوهش استان را رصد کنیم توجه به آمارهاست لذا آمار دقیق در این زمینه راهگشاست چراکه عملکرد پژوهش استان می‎تواند سهم تولید علم را مشخص کند.

وی تجاری‎سازی را امری مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: تجاری‎سازی یکی از مباحث کلیدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان در پایان گفت: خوشبختانه آمارها از نظر کیفی و کمی نشان می‎دهد که رشد قابل توجهی در زمینه شاخصه‎های آموزش و پژوهش داشته‎ایم.