اعتماد بزرگترین سرمایه و شریان حیاتی رسانه است

زرین نامه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت :مقوله اعتماد بزرگترین سرمایه فعالیت در عرصه رسانه و شریان حیاتی رسانه است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در مراسم افتتاحیه خبرگزاری تسنیم استان گلستان که در گرگان برگزار شده بود با اشاره به اینکه در دنیایی زندگی می کنیم که عصر انفجار اطلاعات است ، اظهارکرد: امروز در دنیا رشد زیادی در حوزه فناوری اطلاعات داریم به گونه ای که هر روز با روز قبلش شرایط متفاوتی دارد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت هایی که به لحاظ رویکرد هدایتی برای دین مداران وجود دارد ، افزود : ممکن است رسانه ای بخواهد آنچنان که تشخیص می دهد به جذب مخاطب و افزایش گستره مخاطبین بپردازد ولی ما بنا نداریم برای رسیدن به این هدف به هر کاری دست بزنیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه در عرصه رقابت رسانه ای، داشتن مخاطبان بیشتر نقش مهمی دارد ، تصریح کرد : در این حال و هوا بنا نیست که هدف افزایش مخاطب و رساندن خبر به مشتریان از هر وسیله ای استفاده شود ، چارچوب این است که صحت هر خبری را به عنوان یک مسلمان ابتدا در نظر بگیریم.

کارکرد رسانه ها از لحاظ اطلاع رسانی شبیه انبیاء است

وی در ادامه با اشاره به رسالت انبیاء در راستای رساندن اخبار مهم به مردم ، گفت : کارکرد خبرگزاری ها در این بخش نزدیک به کارکرد نبوت است.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به اینکه دنیای امروز صرفا دنیای تبادل اخبار و اطلاعات نیست ، افزود : امروز دنیای سرعت ، دقت ، قدرت است که دستاورد تکنولوژی است .

تفاوت ما با دیگر فعالین رسانه ای مقید بودن به صحت اخبار است

وی ادامه داد : تفاوت ما با دیگرفعالین عرصه رسانه ای این است که ما خود را مقید به رعایت نکاتی همچون صحت اخبار می دانیم و به هرقیمتی بنا نیست با تمسک به دستاورد تکنولوژی به سرعت به نشر خبربپردازیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه امروز شاهد رشد و توسعه سریع شبکه های خبری در فضای مجازی هستیم خاطر نشان کرد : امروز در شرایطی هستیم که خبرگزاری ها نقش پررنگی را می توانند داشته باشند به ویژه اگر همراه با اخلاق مداری و دین مداری همراه باشند .

اعتماد بزرگترین سرمایه و شریان حیاتی رسانه ها است

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقوله اعتماد بزرگترین سرمایه فعالیت در عرصه رسانه و شریان حیاتی رسانه است ، تصریح کرد : به هر حال سرعت و دقت و صحت در کارکرد رسانه ای و خبرگزاری موجب افزایش مخاطب شده و این ویژگی ها را فضای مجازی می تواند در اختیار هر خبرگزاری قرار دهد.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) تاکید کرد : مقوله نقد یکی از کارکردهای مهم خبرگزاری است که ریشه بنیادی آن در آموزه های دینی ما وجود دارد و این باید سرلوحه فعالیت رسانه ای ما قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اشاره به بیانات مقا معظم رهبری خاطر نشان کرد : صاحب نظران نقاط ضعف را با رعایت خطوط قرمز به رخ مسئولین بکشند و این خطوط قرمز پرهیز از تهمت و جنجال و تکفیر و اتهام زدن است ./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه