شهرام مکری جدیدترین جایزه اش را به تیم ملی اهدا کرد

زرین نامه: فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهرسیفی نشان ویژه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم یلد اسلوونی را دریافت کرد و آن را تیم ملی تقدیم کرد.

به گزارش زرین نامه؛ در مراسم اختتامیه این جشنواره که شامگاه 31 خرداد ماه برگزار شد، «ماهی وگربه» از سوی هیأت داوران برای ساخت اثری جسورانه و نواورانه مورد تقدیر قرار گرفت و شهرام مکری نشان ویژه جشنواره را دریافت کرد و سپس جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به این اثر تعلق گرفت.

«ماهی وگربه» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی این جشنواره با 7 فیلم دیگر رقابت می‌کرد.

شهرام مکری که برای شرکت در این جشنواره به اسلوونی سفر کرده است، هنگام دریافت جایزه با اشاره به بازی فوتبال تیم ایران مقابل آرژانتین گفت:« شجاعت واقعی را امشب فوتبالیست‌های ایرانی داشتند.»

او سپس جایزه خود را به تیم فوتبال ایران تقدیم کرد. بی. اف. اف. که نام اختصاری جشنواره بین المللی فیلم "بِلد" است از تاریخ بیست وهفت تا سی ویک خرداد در شهر زیبا وتوریستی بِلد در کشور اسلوونی برگزار می‌شود. امسال دربخش رقابتی این جشنواره فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، هلند، أمریکا، استرالیا وهندوستان حضور داشتند.

جایزه بهترین فیلم جشنواره را فیلم «دره تاریک» از کشور استرالیا گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن به «ویوی أنالؤ» از کشور امریکا و بهترین بازیگر مرد به «بونوییت پلوورده» از کشور فرانسه تعلق گرفت.

فیلم «آخرین تماس» از اقیانوسیه جایزه بهترین فیلم مستند را دریافت کرد.

بیست وسه فیلم در بخش‌های مختلف این جشنواره به نمایش درآمد و جایزه تماشاگران جشنواره از میان تمامی این فیلم‌ها به «ماهی و گربه» محصول "ایران‌نوین فیلم" اهدا شد. پخش کننده بین‌المللی این فیلم محمد اطبایی است./شبستان

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه