همه مردم باید فرهنگ صرفه جویی مصرف آب را در خود نهادینه کنند

زرین نامه: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان صرفه جویی در مصرف آب را یک فرهنگ دانست و گفت: همه مردم باید این فرهنگ را در خود نهادینه کنند.

به گزارش زرین نامه به نقل روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، ایرج حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته صرفه جویی در مصرف آب (یکم تا هفتم تیر)، گفت: اگر به آب به عنوان یک مقوله و کالای با ارزش، حیاتی، اقتصادی و استراتژیک توجه ویژه شود قطعا اهمیت منابع آب و ضرورت مدیریت مصرف نیز بیشتر درک خواهد شد.

وی در ادامه افزود: صرفه جویی در مصرف آب نیازمند مدیریت جهادی و عزم ملی است که خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات موثری درجهت گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف انجام شده است و این کار باید مدون و هدف دار باشد.

حیدریان عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف بهینه آب باید در تمام فصول سال جزء برنامه های زندگی ما باشد و فقط به ایام هفته صرفه جویی محدود نشود چرا که صرفه جویی در مصرف آب یک فرهنگ است و همه مردم باید این فرهنگ را در خود نهادینه کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با تاکید بر ضرورت مصرف صحیح آب اظهار داشت: بر اساس احادیث متواتر آب اساس پاکیزگی و طهارت و مایه حیات تمامی موجودات زنده است اما متاسفانه از کل آب های موجود در زمین فقط 3 درصد شیرین و قابل شرب است که دو درصد آن هم در قطب و عملا غیر قابل استفاده است.

حیدریان با توجه به ازرش حیاتی آب در آیات و روایات، خاطرنشان کرد: درواقع در آیه‌های قرآن به صورت جدی انسان به ضرورت توجه به نعمت بی بدیل آب و قدردانی از این نعمت الهی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: ما باید با تاسی به رفتار ائمه معصومین و نیز بزرگان دینی خود به صورت عملی و با استفاده صحیح از آب، قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ خداوند باشیم.

حیدریان در ادامه با اشاره به تغییر اقلیم و آب و هوا در سطح جهان و افزایش جمعیت، تصریح کرد: این تغییرها موجب بحران کم آبی و کاهش آب سالم و بهداشتی در دسترس در تمام سطح کره زمین شده است که ایران و به وی‍ژه استان گلستان نیز از این قائده مستثنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نباید به صرفه جویی در مصرف آب فقط درهفته ای که به این مناسبت نامگذاری شده بسنده کرد، عناوین هفته صرفه جویی در مصرف آب را برشمرد و گفت: اول تیر به نام آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دوم تیر با عنوان آب، رسانه و فرهنگ، سوم تیر به نام آب، امنیت غذایی و توسعه پایدار، چهارمین روز از تیر ماه با عنوان آب، محیط زیست و سلامتی همگانی، روز پنجم تیر ماه هم با عنوان آب، مدیریت تقاضا و مصرف آن،ششم تیر آب، آموزه های دینی و ارتقای آگاهی های عمومی و آخرین روز هفته نیز به نام آب، قانون و قوه قضائیه نامگذاری شده است.

حیدریان از مردم خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و ارزش این نعمت الهی را در این سال خشکسالی بیش از پیش قدر بدانند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه