ولایتمداری شرط قدم گذاشتن در راه شهید بهشتی است / آرمان‎های انقلاب کوچک شمرده نشود

زرین نامه: وزیر دولت دهم گفت: ولایتمداری شرط قدم گذاشتن در راه شهید بهشتی است.

به گزارش زرین نامه؛ محمد عباسی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت مقام شهید بهشتی و واقعه هفتم تیرماه که در مسجد جامع گرگان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید از وقایع ششم و هفتم تیرماه باید یاد بگیریم این است که علاوه بر اینکه نباید به کسی بدبین باشیم، باید همیشه هوشیار و بیدار به افراد و مسائل دقت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن در سال‎های مختلف انقلاب اسلامی ایران تمام تلاش و نیروی خود را گذاشت تا با حذف عناصر تاثیرگذار در نظام و انقلاب این نظام الهی و مردمی را از پای درآورد اما در محاسبه بسیاری از مسائل اشتباه می‎کرد و خواهد کرد.

وزیر دولت دهم خاطرنشان کرد: آمریکایی‎ها و دشمنان نظام اسلامی همیشه بر این تفکرند که نظام اسلامی متکی بر افراد است اما هیچ‌گاه این را درک نکردند و نخواهند کرد که نظام اسلامی متکی بر افکار و بینش است.

عباسی بیان کرد: ولایتمداری و گوش به فرمان ولی فقیه بودن یکی از درس‎ها و ویژگی‌های شهید بهشتی است.

وی افزود: یکی از مسائلی که دغدغه مقام معظم رهبری است و در این سال‎ها بر روی آن تاکیدات فراوانی داشته‎اند موضوع فرهنگ است که در شعار امسال نیز این موضوع برجسته و نمایان است.

دوره دولت هفتم دوره حمله به مقدسات بود

وزیر سابق ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بعد از دفاع مقدس تلاش مسئولان و خادمان نظام به سمت مسائل آبادانی و رشد اقتصادی کشور معطوف شد و موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفت تا آنکه باز هم مقام معظم رهبری هوشیارانه این موضوع را به تمام ملت ایران گوشزد کردند.

عباسی گفت: متاسفانه در دولت هفتم فرهنگ مورد ظلم قرار گرفت و آن دوره دوره مظلومیت فرهنگ بود و می‎توانیم این دوره را دوره حمله به مقدسات بنامیم؛ این مظلومیت در آن زمان به اندازه‎ای بود که افراد شعر می‎خواندند و به مقدسات توهین می‎کردند.

وزیر دولت دهم تصریح کرد: خاطرمان است که در آن دوره به طور علنی در روزنامه‎ها و رسانه‎ها می‎گفتند که عصر امام (ره) و شهدا دیگر گذشته و به تاریخ پیوسته و ارتباطی با مردم ایران ندارد.

وی تاکید کرد: نمی‎توان گفت دولت هیچ دخالتی در موضوع فرهنگ ندارد و نمی‎تواند دخالتی کند یا اینکه بگوییم ما با بهشت و جهنم کسی کاری نداریم.

عباسی اضافه کرد: مگر می‎شود دولت با بهداشت و وضعیت خوراک و مصارف بهداشتی مردم کاری نداشته باشد؟ فرهنگ همانند بهداشت روح انسان است و مگر می‎شود که دولت خود را نسبت به بهداشت روح ملت بی‎تفاوت نشان دهد و در این امر ورود نکند؟

وی شرط قدم نهادن در راه شهید بهشتی را ولایتمداری دانست و اظهار داشت: دنیای امروز دنیای تسلیحات نیست و ابزار امروز ابزار تحریم اقتصادی است و امروز آنها سعی می‎کنند با همین ابزار وارد میدان مبارزه با انقلاب اسلامی شوند.

عباسی بیان کرد: همه نهادها و آحاد مردم باید آزادمنشی داشته باشند و نباید اگر حرفی در آن سوی آب‌ها زده می‎شود، بگوییم حرف خوبی است و در داخل کشور اگر انتقاد یا موضوعی مطرح می‎شود به عنوان تندروی تلقی شود.

خطرناکترین کار در فتنه 88 همراهی انگلیس و آمریکا بود

وزیر دولت دهم خاطرنشان کرد: نمی‎شود فناوری هسته‎ای برای کشورهای غربی به گونه‎ای برداشت شود که آن کشورها رشد یافته هستند و این موضوع برای داخل جزو اولویت‎ها نباشد و بگوییم فناوری هسته‎ای جزو اولویت‎های ما نیست.

عباسی ادامه داد: هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی در انتخابات را ندارد و این‌گونه عمل نمی‎کند اما آمریکا و کشورهای غربی ادعای دموکراسی بیشتری دارند و در ظاهر سعی می‎کنند این را حفظ کنند و در مقابل تریبون‎ها به رای هم احترام می‎گذارند.

وی افزود: اما متاسفانه در داخل که عده‎ای خود را رهرو غربی‎ها می‎دانند و دهانشان آب می‎افتد که آنها چه می‎گویند، پس از برگزاری انتخابات در سال 1388 نظام را متهم به تقلب در انتخابات کردند و آن مسائل آن‌چنانی را به راه انداختند.

عباسی بیان کرد: از مهم‎ترین و خطرناکترین کارهای آن زمان این بود که مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس را همراهی کردند؛ چرا ما باید طوری صحبت کنیم که دشمنان ما به نابودی نظام اسلامی امیدوار شوند.

وی گفت: ارزش‎های نظام اسلامی ضمن اینکه بصیرت، دشمن‎شناسی و اتحاد نیاز دارد اما نباید افراد راه‎ را اشتباه بروند و بر اشتباه خود به عنوان راه درست پافشاری کنند.

آرمان‎های انقلاب کوچک شمرده نشود

وزیر دولت دهم تصریح کرد: ما می‎آییم و مذاکره می‎کنیم بعد می‎گوییم که خزانه ما که خالی است؛ من نمی‎دانم چه کسانی به این افراد مشاوره می‎دهند چون کسانی که اداری هستند و از کار سر در می‎آورند می‎‎دانند این حرف از نظر فنی غلط است.

عباسی گفت: خزانه پول توجیبی نیست که ابتدای سال داده شود و کسی آن را خرج کند و باقی به دنبال کارشان بروند.

وی افزود: کارنامه دولت گذشته افتخارآمیز است اما به این معنی نیست که ارزیابی نشود.

عباسی در پایان ابراز داشت: ما نباید آرمان‎های خودمان را کوچک بشماریم چون دشمنان می‎خواهند آرمانهای بلند را به مسائل کوچک معطوف کنند و از این راه اختلاف‌افکنی کنند پس ما باید همیشه هوشیار باشیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه