تحقیر لهستان در جهنم آزادی / ایران در یک قدمی فینال

زرین نامه: تیم ملی والیبال ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر یک تیم ملی لهستان را شکست دهد و گام محکمی برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال بردارد.

به گزارش زرین نامه؛ در چارچوب هفته ششم لیگ جهانی والیبال دو تیم ایران و لهستان به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان تیم ملی ایران توانست در ادامه روند کسب پیروزی‌هایش در لیگ جهانی این بار هم موفق به کسب پیروزی 3 بر یک برابر لهستان شود تا برای صعود به مرحله بعد تنها به دو امتیاز دیگر از سه بازی نیاز داشته باشد.

تیم ملی والیبال کشورمان در ست‌های دوم ، سوم و چهارم و با نتایج 25 بر 16 و 25 بر 11 و 25 بر 19 به پیروزی رسید و در ست اول با نتیجه 25 بر 23 شکست خورد.

ست اول:ضعف ایران در دفاع (25 بر 23 به سود لهستان)

تیم ملی والیبال ایران ست نخست را با ترکیب محمودی، غلامی، قائمی، معروف ، ظریف و میرزاجانپور آغاز کرد، و سرمربی تیم ملی لهستان در آغاز این دیدار زاتاروسکی، درزیزگا، کلائوس، کونارسکی،وینیاراسکی، ناواکوشی را برگزید.ملی‌‌پوشان ایران که از حمایت 12 هزار تماشاگر برخوردار بودند در ابتدای ست رقابتی پایاپای با حریف خود داشتند.پس از تکنیکال تایم نخست که با برتری 8 بر 7 لهستان همراه بود، ایران بازی را در امتیاز 11 به تساوی کشاند.

اما باز هم این لهستانی‌ها بودند که از ایران جلو افتادند.با این وجود شاگردان کواچ با برتری در امتیاز 16 بر 15 راهی تکنیکال تایم دوم شدند. پس از آن تیم ایران توانست برتری خود را حفظ کند و 20 بر 18 از حریف پیشی بگیرد تا آنتیگا مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی شده و نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند. که این موضوع نتیجه داد و تیم ملی ایران 20 بر 21 عقب افتاد تا این بار کواچ تقاضای وقت استراحت کند.با این وجود ضعف شاگردان کواچ در دفاع سبب شد که تیم ملی لهستان ست نخست این دیدار را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود به پایان برساند.

ست دوم : تفکرات کواچ جواب داد(25 بر 16 به سود ایران)

اولین امتیاز ست دوم بازی توسط تیم ملی ایران به دست آمد.در ادامه هماهنگی سعید معروف با مهاجمان سبب کسب امتیازهای پیاپی برای ایران شد تا جایی که با 5 امتیاز اختلاف از لهستان پیش افتاد.هواداران حاضر در ورزشگاه یک صدا به تشویق تیم ملی مشغول بودند و یک ثانیه از حمایت ایران دست نمی‌کشیدند.در خواست استراحت فنی از سوی آنتیگا هم عاملی برای جلوگیری از کسب امتیازهای پشت سر هم برای ایران نشد و برتری کماکان از آن تیم ملی ایران بود.

سرمربی تیم ملی لهستان دست به چند تعویض زد تا شاید اختلاف به وجود آمده را جبران کند.در ایران نیز ورود تشکری به جای موسوی نخستین تعویضی بود که توسط کواچ انجام شد.پاس‌های دقیق سعید معروف و آبشارهای قدرتی محمودی و قائمی اختلاف امتیاز را به عدد 8 رساند.شاگردان آتنیگا نسبت به ست نخست بسیار ضعیف عمل کردند و در نهایت هماهنگی یاران ایران عاملی شد تا شاگردان کواچ با نتیجه درخشان 25 بر 16 برنده ست دوم این دیدار باشند.

ست سوم : تحقیر لهستان (25 بر 11 به سود ایران)

ست سوم در حالی با کسب اولین امتیاز برای لهستانی ها آغاز شد که در ادامه ناهماهنگی زیادی در این تیم دیده می‌شد . لهستانی ها سرویس های متعددی را هم خراب کردند.در آن طرف میدان هم در ابتدای ست سوم ضعف یاران ایران در دریافت نکته مشهودی بود. هر چند که در خط حمله برتری با ایران بود و درخشش شهرام محمودی در زدن آبشارهای دقیق روی پاس‌های حرفه‌ای معروف کار را برای لهستانی‌ها سخت کرده بود.

شاگردان کواچ که کاملا متوجه شده بودند تمرکز تیم ملی لهستان برای حمله بیشتر روی ناحیه 2 است به خوبی این نقطه را پوشش داده بودند تا جایی که ایران 7 امتیاز پیش افتاد و 16 بر 9 راهی دومین تکنیکال تایم ست سوم این دیدار شد. شاگردان آنتیگا در تیم لهستان تسلیم حملات برنامه ریزی شده یاران ایران شده بودند و نمی‌توانستند عقب ماندگی خود در امتیاز را جبران کنند.در نخستین تعویض ست سوم مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد.

سرویس‌های عالی بلندقامتان ایران پشت سر هم به امتیاز تبدیل می‌شد و اختلاف امتیاز دو تیم را دو رقمی کرد.والیبالیست‌های تیم لهستان که در ست اول بسیار سنجیده و با برنامه عمل می کردند در برابر قدرت ایران تسلیم شده بودند و توان اجرایی کردن هیچ برنامه‌ای را نداشتند.در نهایت ملی‌پشان ایران با 2 بر 1 پیروز ست سوم این دیدار لقب گرفتند.

ست چهارم: قدرت نمایی ایران (25 بر 19 به سود ایران )

لهستانی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند با تمام توان ست چهارم را آغاز کردند و 3 بر صفر جلو افتادند.اما ملی‌پوشان ایران که به خوبی کسب امتیاز برابر لهستان را یاد گرفته بودند در صدد جبران برآمدند و نتیجه را به تساوی کشاندند.دفاع روی تور موسوی و محمودی و هماهنگی دیگر بازیکنان در تیم ملی ایران باز هم برتری را به تیم ایران بازگرداند تا آنتیگا مجبور شود قبل از اولین تکنیکال تایم دیدار تقاضای وقت استراحت کند.

از طرفی مدام دست به تعویض می‌زد تا برابر ایران کاری از پیش ببرد که موفق نمی‌شد و این تیم ایران بود که باز هم اختلاف امتیازش با تیم لهستان را زیاد کرد.تا جایی که دو تیم با نتیجه 16 بر 13 به سود ایران راهی تکنیکال تایم دوم شدند.پس از آن باز هم برتری از آن ایران بود و اختلاف امتیاز به عدد 6 رسید.لهستانی‌ها که نمی‌توانستند در برابر حملات بی نقص ایران مقاومت کنند بسیار عصبی شده بودند.تا اینکه بالاخره شاگردان کواچ توانستند 25 بر 19 برنده این ست و این دیدار شوند.

تیم ملی والیبال ایران که در این دیدار به 3 امتیاز شیرین دست پیدا کرد، در ادمه رقابت‌های لیگ جهانی 2014 یکشنبه شب از ساعت 21 در سالن 12 هزارنفری آزادی برای دومین بار به مصاف تیم ملی لهستان خواهد رفت. / آنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه