گلستانی‎ها در مصرف آب صرفه‎جویی کنند/ هیچ شهری جیره‎بندی نشده است

زرین نامه: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان ضمن درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف آب گفت: با کاهش 10 درصدی مصرف آب علاوه بر برخورداری همه مردم از این نعمت خدادادی با جیره‎‎بندی نیز مواجه نخواهیم بود.

به گزارش زرین نامه؛ برای جلوگیری از قطعی و جیره‎بندی آب، نیازمند مدیریت در مصرف منابع آبی هستیم با کاهش 10 درصدی در مصرف آب می‎توان شرایط را برای آبرسانی به همه مناطق استان فراهم کرد تا تابستانی بدون قطعی آب داشته باشیم.

در حالی که بیش از 240 هزار مشترک در شهرها و بیش از 205 مشترک در روستاهای گلستان آب آشامیدنی سالم استفاده می‎کنند بیش از 60 درصد مشترکان گلستانی الگوی مصرف آب را رعایت می‎کنند و 40 درصد باقیمانده نیز بیش از 20 مترمکعب آب مصرف می‎کنند که شامل بیش از 45 درصد آب مصرفی استان است.

براساس استانداردها هر فرد در شبانه‎روز باید 150 لیتر آب مصرف کند اما متوسط مصرف آب در استان 240 لیتر است این در شرایطی است که در چند سال اخیر با کمبود آب مواجه هستیم و دمای هوا امسال نسبت به سال گذشته دو درجه گرمتر شده که سبب استفاده بیشتر از آب شده است.

هاشمی: گرگان و گنبدکاووس بیشترین کمبود آب را دارند/ مصرف آب در گلستان بالاتر از استاندارد است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: از 22 شهر زیرپوشش 10 شهر در نقطه الگوی مصرف و مابقی با کمبود 10 الی 15 درصدی آب مواجه هستند.

سیدمنصور هاشمی با بیان اینکه تا این لحظه شهری جیره‎بندی آب نشده است، اظهار داشت: بیشترین کمبود آب در شهرهای گرگان و گنبدکاووس است که با صرفه‎جویی 10 درصدی می‎توان از این شرایط عبور کرد.

وی از کاهش بارندگی در استان خبر داد و افزود: کاهش جریان آب‎های رودخانه‎ای، آبهای سطحی و افزایش دما باعث شده که نیاز به آب برای شهروندان افزایش پیدا کند و در پیک مصرف به 1.5 برابر برسد.

هاشمی با بیان اینکه مصرف آب بر اساس استانداردها 150 لیتر در شبانه روز است، تصریح کرد: شهروندان گلستانی بر اساس آمار تا 220 لیتر در شبانه‎روز آب مصرف می‎کنند.

خواستار: بالغ بر 70 درصد مشترکان مصرف بهینه دارند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گلستان با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد مشترکان آب مصرف متعارف و بهینه دارند، گفت: کمتر از 17 هزار لیتر در ماه معادل یک سوم از آب تولیدی را مصرف می‎کنند.

علیرضا خواستار ادامه داد: هشت درصد مشترکان استان گلستان چیزی معادل 25 درصد آب شرب روستایی معادل یک چهارم آب تولیدی را مصرف می‎کنند.

وی بیان داشت: با توجه به خشکسالی و افزایش دو درجه‎ای دما در استان نسبت به سال گذشته از طریق مدیریت مصرف این امکان وجود دارد تا تمام روستاها از آب شرب سالم برخوردار شوند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه