فعالیت های پژوهشی باید در مسیر صیانت از ارزشهای دینی حرکت کند

زرین نامه: فرماندار علي آبادکتول گفت: فعاليت هاي پژوهشي بايد در مسير حفظ و صيانت از شعائر اسلامي و ارزشهاي ديني حرکت کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری علی آباد کتول، علي اکبرکي پور در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوري واحد علي آباد کتول با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر نقش تحقيق و تعمق در فتح سرزمين هاي تازه فکري، بر حرکت فعاليت هاي پژوهشي در مسير حفظ و صيانت از شعائر اسلامي و ارزشهاي ديني تاکيد کرد و گفت: متاسفانه امروز شاهديم که چگونه فعاليت هاي پژوهشي دانشمندان اسلامي با تغيير نگرش فرهنگي آنها همراه است.

وی با اشاره به اين مطلب که بيشترين آسيب به مباني فرهنگي و اعتقادي جهان اسلام به بهانه توليد علم به کشورهاي اسلامي و در حال توسعه وارد شده است.

کی پور به تشريح نقش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي در تبيين ارزشهاي ديني، اسلامي و انساني پرداخت و افزود: اگر پژوهش با ديدگاه‌هاي اسلامي تطابق نيابد چه بسا موجب ترويج فرهنگ غرب و نفوذ انديشه هاي انحرافي و ضد ديني در اذهان پژوهشگران و محققان ما خواهد شد.

رئيس شوراي تامين شهرستان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين مطلب که لازمه استفاده از منابع علمي مطابقت آن با فرهنگ اسلام است گفت: اگر پژوهش و کسب علم در اين مسير جريان داشته باشد يقيناً مطالبات مقام معظم رهبري که همان مرجعيت علمي دنيا است، تحقق خواهد يافت.

کی پور در پايان سخنان خود با اشاره به غير قابل انکار بودن دستاوردهاي پژوهشي واحد علي آبادکتول در عرصه هاي علمي، ابراز اميدواري نموده و بیان داشت: با تلاش و همت همه مديران، اساتيد، پژوهشگران و دانشجويان اين واحد دانشگاهي ، شاهد نقش موثر اين واحد در گسترش و توسعه علم و دانش در کشور باشيم.

گفتني است در اين مراسم از اساتيد: دکتر پرويز سعيدي گروه مديريت و حسابداري، سيد علي کاظمي پور گروه علوم پايه، غلامرضا حسني گروه هنر و معماري، سيد حسن سيد رضايي گروه علوم انساني، مهندس محمدباقر معتمدي نژاد گروه فني و مهندسي  و دکتر رضا رضايي شيرازي گروه تربيت بدني و علوم ورزشي بعنوان پژوهشگران برتر در سال 91 تجليل گرديد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه