رشد اقتصادی در گرو حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی است

زرین نامه: نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان: رشد اقتصادی کشور در گرو حمایت همه‌جانبه از تولید داخلی و تولید‌کنندگان قرار دارد.

به گزارش زرین نامه، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: وضعیت فعلی بخش کشاورزی، نیاز ما را برطرف نمی کند، به طوری که با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به امنیت غذایی دست یابیم اما با شرایط فعلی به این هدف نخواهیم رسید.
رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آبادکتول و بخش کمالان در مجلس، تصریح کرد: در دو دهه گذشته، سالی ۵ میلیارد متر مکعب کسری مخزن در منابع آب های زیر زمینی و کشاورزی داشتیم که امروزه به سالی ۹ میلیارد متر مکعب رسیده و این موضوع نشان دهنده این است که حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب از ذخایر آب زیر زمینی کشور کاهش یافته و اگر این روش ادامه یابد در آینده نزدیک، منابع آبی کشور به صفر می رسد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در کشور وجود دارد که از آن ها برداشت های غیر قانونی صورت می گیرد و توجه به این موضع نیز باید در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.
نوروزی تأکید کرد: بازدهی آب در کشور ما ۳۵ درصد است که این میزان باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح افزایش یافته و در مسیر توسعه و آبادانی کشور و همین طور صنعت مورد بهره برداری قرار گیرد.
ایشان در ادامه افزود: متأسفانه هر ساله افت سطح آب را در مخازن آب های زیر زمینی داریم که اگر این روند ادامه یابد در آینده لطمه جبران ناپذیری به بخش کشاورزی کشور وارد خواهد شد.
نماینده مردم علی آباد کتول و بخش کمالان در پایان بیان کرد: در حال حاضر طرحی در راستای حمایت از منابع آبی کشور در کمیته آب کمیسیون کشاورزی مجلس در حال بررسی است که به زودی به صحن علنی می آیدتا از باب قوانین نیز در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه