دخالت های غیرکارشناسانه سد راه فعالیت دولت درحوزه میراث فرهنگی نشود

زرین نامه: آیت الله علوی گرگانی گفت: در امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی که یک حوزه تخصصی و کارشناسی است، نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد که به نتیجه کار لطمه وارد شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی وامور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی، از مراجع تقلید در دیدار مسئولان میراث فرهنگی گلستان با نگاه ویژه به مسجد جامع گرگان، گفت: در امور مربوط به فعالیت های میراث فرهنگی که یک حوزه تخصصی و کارشناسی است، نباید دخالت های بی مورد و غیرکارشناسانه صورت گیرد که به نتیجه کار لطمه وارد شود.

وی اذعان داشت: دلسوزی باید به گونه ای باشد که سد راه عملکرد و فعالیت دولت درحوزه میراث فرهنگی نشود.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر دراستان اشاره داشت و از تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان این ستاد جهت افزایش اقامت وماندگاری مسافران دراستان گلستان از 1/5 شب به 2/5 شب تقدیر وتشکر کرد.

رضا مروتی، معاون عمرانی استانداری گلستان نیز در این دیدار به آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان و استقبال از مسافران تابستانه اشاره کرد و افزود: ﺑﯿﺸﺘﺮ اﯾﻦ ﻣﺴﺎﻓﺮت ﻫﺎ ﺑﻌﺪ از ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد و ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ آﻣﺎدﮔﯽ ﻣﯿﺰﺑﺎﻧﯽ از ﮔﺮدﺷﮕﺮان ﻋﺒﻮری و آﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻘﺼﺪ ﺳﻔﺮ، ﮔﻠﺴﺘﺎن را اﻧﺘﺨﺎب ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، دارند.

قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در ادامه این دیدار گفت: وجود مراجع برای کشور مایه برکت است و باید همه مومنین تاسی به سیره مراجع داشته باشند و از آنها الگوبرداری کنند.

وی با اشاره به اینکه از آرمان های کشور و نظام، رضایت مردم است، به وظیفه مسئولان در تامین این رضایتمندی تاکید داشت و افزود: محور اصلی گردشگری استان، گردشگری مذهبی است و دراین راستا اقدامات مناسبی جهت مرمت و بهسازی اماکن مذهبی و تاریخی استان صورت گرفته است.

عباسی با اشاره به مرمت مسجد جامع گرگان، روند مرمت این مسجد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ساماندهی شبستان آیت الله میرکتولی، ساماندهی حوض و وضوخانه و ساماندهی مناره و اطراف مناره مسجد جامع، همچنین احداث کانال زهکش در داخل شبستان و جابه جایی موقت منبرو درچوبی از جمله اقداماتی است که درمسجدجامع گرگان با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال به انجام رسیده است.

وی اذعان داشت: این مسجد از نوع مساجد 4 ایوانه و متعلق به دوران سلجوقی است که در دوره‌های صفوی و افشاری مورد مرمت قرار گرفته و به شماره 181 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

گفتنی است، این مرجع تقلید مومنان دراین ایام مبارک به عنوان امام جماعت در مسجد جامع گرگان به اقامه نماز می پردازد./شبستان