گرسنگی روح انسان را صفا می دهد

زرین نامه: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: گرسنگی موجب صفای قلب و باطن شده و دل را برای پذیرش انوار قدسی الهی، آماده می کند.

به گزارش زرین نامه؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، دیروز (12 تیر) در جمع مردم روزه دار گرگان افزود: انسان در حال گرسنگی آمادگی بیشتری برای رویت صفات باصفای الهی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در مهمانی ها معمولا پذیرایی می کنند، خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی بنا به دلایل فوق در ماه مبارک رمضان با گرسنگی از بندگان خود پذیرایی می کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رمضان ماه گرسنگی است و روزه هم به همین دلیل برای مسلمانان واجب شده است.

آیت الله نورمفیدی، فلسفه روزه گرفتن را نزدیکی دل ها به پروردگار عنوان کرد و پرخوری بعد از افطار را مخالف این فلسفه دانست.

وی توصیه کرد: روزه دار همان گونه که روز رنج گرسنگی را به خود راه می دهد، شب هم باید از پرخوری پرهیز کند تا فلسفه روزه گرفتن محقق شود.

امام جمعه گرگان، گرسنگی را نه یک تکلیف بلکه تشریف دانست و تصریح کرد: ذات اقدس الهی خواسته تا قرب الهی به عنوان هدف عالی خلقت با روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان بیشتر و بهتر اتفاق افتد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: برای رسیدن به قرب الهی نه تنها باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنیم، بلکه تمامی اعضای بدن ما هم باید در ماه مبارک رمضان از هر گناه و آلودگی به دور باشند.

وی با بیان اینکه با روزه گرفتن زمینه برای نزدیکی به پروردگار فراهم می شود، گفت: دروغ، تهمت، آزار و بدخواهی دیگران گناه هستند و باید از آنها پرهیز شود./شبستان

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه