همایش سه ساله های حسینی در علی آباد کتول برگزار شد+تصویر

زرین نامه: همایش عزاداران کوچک با عنوان سه ساله های حسینی به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س)، طفل سه ساله امام حسین (ع) شهرستان علی آباد کتول، شهر فاضل آباد و مزرعه کتول برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار زرین نامه، همایش سه ساله های حسینی روز دوشنبه در مزرعه ی کتول، سه شنبه در شهر فاضل آباد و  امروز با حضور امام جمعه شهرستان علی آباد کتول و جمع کثیری از نوگلان سه تا شش ساله مهدهای کودک، مهدهای قرآنی بسیج و جامعه القرآن به همراه مربیان و مادران شهرستان علی آباد کتولدر مصلی امام رضا (ع) این شهرستان، برای همنوایی با رباب، مادر داغ دیده ی کربلا، در شهادت طفل سه ساله اش حضرت رقیه (س)، با همکاری پیروان عترت رزمندگان اسلام، واحد خواهران، سازمان بسیج زنان و ستان نماز جمعه ی شهرستان با هدف آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین یاسر خلیلی مبلغ دینی در این مراسم گفت: با حضور نوگلان عزادار حضرت رقیه (س) از بزرگسالان حاضر در همایش طلب بخشش نموده و به برای کودکان به زبان قصه و شعر واقعه ی کربلا و شهادت حضرت رقیه را توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ما، کودکان با اشتیاق به صحبت های حجت الاسلام خیلیلی گوش می دادند و برخی بزرگترها با شنیدن داستان غم انگیز حضرت رقیه قطرات اشک همچو الماس از گوشه چشمشان جاری می شد.

در بخش دیگر اجرای نمایش حضرت رقیه در روز عاشورا توسط گروهی از خردسالان و هم خوانی شعر بابای مظلومم حسین (ع) از زبان حال حضرت رقیه (س) به صورت دسته جمعی توسط کودکان اجرا شد: 

من و عشقت تا جان دارم به دامانم، قرآن دارم

به همه گفتم ای بابا، که من امشب مهمان دارم

به روی چون تو بابایی، ندارم فرش زیبایی

نمی بینند چشمانم، عزیزم پس کی می آیی

در حاشیه همایش سه ساله های حسینی (ع) برای خردسالان کارت خادم الرقیه صادر شد و  روسری های آبی رنگ با آرم خادم الرقیه و سربندهای یا رقیه (س) به تمامی کودکان حاضر در مراسم اهداء گردید.

 

 

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه