محیط‎بانان پارک ملی گلستان تهدید به مرگ شدند !

زرین نامه: رئیس پارک ملی گلستان از تهدید به مرگ محیط‎بانان توسط شکارچیان غیرمجاز در لحظات عرفانی افطار خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ جواد سلیاری در گفتگو با خبرنگار نیلکوه با بیان اینکه محیط‎بانان برای حفاظت از حیات‎وحش همواره پیشتازی می‎کنند، اظهار داشت: محیط‎بانان همیشه برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید غیرمجاز نسبت به کنترل و پایش منطقه در حال انجام‌وظیفه هستند.

وی تصریح کرد: غروب ششمین روز از ماه مبارک رمضان و در هنگام لحظات عرفانی اذان مغرب صدای شلیک گلوله، مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست حوزه محیط‌بانی سولگرد، پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره گلستان را به منطقه مورد نظر فراخواند.

رئیس پارک ملی گلستان ادامه داد: زمانی که صدای شلیک گلوله در فضای پارک پیچید محیط‎بانان باوجود خستگی فراوان و روزه‎دار بودن، همچنین گرمای طاقت‌فرسای هوا، سریعاً با پای پیاده خود را به منطقه مورد نظر رسانده و متوجه حضور دو نفر شکارچی غیرمجاز در منطقه مزبور شدند.

سلیاری بیان داشت: مأموران طبق قوانین ابتدا دستور ایست صادر کرده ولی شکارچیان نه تنها اعتنایی به دستور ایست مأموران نکردند بلکه با بی‌شرمی، اسلحه های شکاری خود را به سمت محیط‌بانان نشانه رفته و ضمن اقدام به تهدید و اسلحه‎کشی شروع به فحاشی کرده و اظهار داشتند که در صورت نزدیک شدن به‌سوی محیط‌بانان شلیک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تهدید به مرگ مانع از انجام خدمت رسانی محیط‎بانان نشد، خاطرنشان کرد: مأموران پارک با از جان‌گذشتگی باز هم اقدام به تعقیب شکارچیان غیرمجاز کردند.

رئیس پارک ملی گلستان گفت: شکارچیان غیرمجاز با استفاده از شرایط تاریکی هوا و صعب‌العبور بودن منطقه پا به فرار گذاشته و از محل متواری شدند.

سلیاری عنوان داشت: در تجسس به عمل‌آمده از محل حادثه تعداد دو عدد کوله‌پشتی محتوای مقداری وسایل خوراکی و گوشت متعلق به لاشه یک رأس «قوچ وحشی»تقریباً دوساله که از متخلفان متواری برجای‌مانده بود کشف شد.

به گفته این مسئول، اقدامات لازم به‌منظور شناسایی متخلفان متواری در حال انجام است.