هزینه یک میلیارد و 230 میلیون ریالی برای خرید خودروهای آتش‎نشانی روستایی

زرین نامه: مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: این اداره کل برای خرید و تجهیز هشت دستگاه خودروی آتش نشانی روستایی در استان، یک میلیارد و 230 میلیون ریال هزینه کرده است.

به گزارش زرین نامه؛ قاسم سمیعی صبح امروز در حاشیه مراسم تحویل این خودروها به هشت دهیاری استان اظهار داشت: ‎این هشت دستگاه ماشین آتش نشانی به همراه امکانات کامل اطفای حریق برای تحویل به دهیاران هشت روستای استان آماده شده است.

وی با اشاره به برنامه‎های این اداره کل برای ارتقای ایمنی روستاها تصریح کرد: تجهیز روستاهای استان به ناوگان خودروهای آتش‎نشانی از جمله اقداماتی است که با این هدف انجام می‎گیرد.

سمیعی ادامه داد: جدا از احتمال وقوع آتش در اماکن مسکونی، با توجه به شرایط خاص روستاهای استان و نزدیکی آنان به جنگل‎ها و مزارع، آسیب پذیری آنان در برابر حریق‎ دو چندان شده است.

افزایش تعداد خودروهای آتش‎نشانی روستاهای گلستان به 19 دستگاه

وی یادآور شد: پیش از این 11 روستای استان دارای ماشین آتش‎نشانی بوده‎اند که اکنون این ناوگان به تعداد 19 دستگاه رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: پیش از این هشت خودروی آتش نشانی توسط اداره کل مدیریت بحران گلستان برای دهیاری‎های استان تهیه و به آنان تحویل شده بود.

سمیعی یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه‎ای که با سازمان آتش نشانی گرگان منعقد شد، مقرر شد تا یک آتش‎نشان داوطلب از سوی هر دهیاری معرفی تا نسبت به آموزش آنان اقدام شود.

تربیت آتش‎نشان برای کار با خودروهای آتش‎نشانی روستایی

وی با اشاره به تعداد پایگاه‎های آتش‎نشانی موجود در روستاهای استان اضافه کرد: تعداد 10 پایگاه ثابت در روستاهای استان ساخته و تجهیز شده‎اند که احداث هر یک از آنها 60 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

سمیعی ادامه داد: علاوه بر این تعداد و با توجه به اهمیت روستاها برای مقابله با حوادث، 33 کانکس با تجهیزات امدادی کامل، مکان یابی و احداث شده‎اند.

وی با بیان اینکه هر یک از این کانکس‌‌ها نیز با اعتباری حدود 30 میلیون تومان احداث و تجهیز شده‌اند تصریح کرد: تاکنون 30 کانکس با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان خریداری، تجهیز و به روستاهای استان تحویل داده شدند.

صبح امروز طی مراسمی با حضور استاندار گلستان، هشت دستگاه ماشین آتش نشانی به همراه امکانات کامل اطفای حریق به دهیاران هشت روستای استان تحویل داده شد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه