کشاورزان گلستانی تمایلی به کشت پنبه ندارند

زرین نامه: کارشناس زراعت جهادکشاورزی علی آبادکتول با بیان این که کشاورزان گلستانی تمایلی به کشت پنبه ندارند، گفت: افزایش سطح زیر کشت پنبه نیازمند افزودن ادوات کشاورزی جدید است.

به گزارش زرین نامه؛ یحیی کریمی شامگاه یکشبنه در نشستی با حضور خبرنگاران، گفت: کشت پنبه در این شهرستان فقط در اراضی خاصی انجام می شود که به آب کمتری نیاز داشته باشد.

وی اضافه کرد: هنوز کشاورزان زمین دار بزرگ به کشت پنبه اقبالی نشان نمی دهند، علت اصلی عدم اقبال برخی ازکشاورزان بزرگ مالک به پنبه، تعدادکارگران به کارگیری شده در جمع آوری محصول است که با انجام کارشناسی برای هر هکتار پنبه از ابتدا تا انتها 40 کارگر بصورت موقت کار می کنند.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر که کشاورزان اقبال خوبی را بطرف پنبه دارند، لازم است تعداد ماشین های پنبه چین افزایش پیدا کند.

کریمی گفت: اگر این اقدامات اصلاحی در پنبه در کنار بحث قیمت آن حل شود می توان انتظار داشت که در سال های آتی کشت پنبه افزایش بیشتری داشته باشد.

این کارشناس گفت: امسال بیش از 800 هکتار پنبه در این شهرستان کشت شده که روند کشت درسال های اخیر رو به افزایش است.

وی افزود: سال گذشته بعلت قیمت مطلوب کشاورزان که از کیلویی دو هزار 200 تومان تایک هزار و 500 تومان بفروش رسانده شد، امسال اقبال خوبی به این کشت نشان دادند.

کریمی گفت:سال گذشته کشاورزان پنبه کار از هر هکتار نزدیک به 3 تن پنبه برداشت کردند که نسبت به سال مشابه قبلی افزایش داشته است.

گفتنی است بیش از 16 هزار هکتار پنبه در گلستان کشت می شود. شهرستان علی آبادکتول 40هزارهکتاراراضی کشاورزی دارد که با احتساب کشت دو محصل در سال به 68 هزار هکتار می رسد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه